عکس شش طاووق
bahar
۲۲
۵۹۳

شش طاووق

۴ فروردین ۹۷
#شش_طاووق
امروزا که بازار گشت و گذار در طبیعت گرمه معمولا غذاهای کبابی طرفدارای زیاد داره البته انواع جوجه در منزل هم براحتی قابل تهیست.
این نوع جوجه نمونه عربی اونه که طعم خیلی خوبی داره.
انواع دستور کبابهای این صفحه رو اینجا ببینید👈#انواع_کباب_بهار
واما طرز تهیه:
سير 4 تا 5 حبه 
سس مايونز نصف پيمانه 
آب ليمو 2 تا 3 قاشق غذاخوري 
مرزه ي خشک يا آويشن خشک 1 تا يک و نيم قاشق غذاخوري 
فلفل قرمز يک چهارم قاشق چايخوري
فلفل سیاه نصف قاشق چايخوري 
نمک به ميزان لازم 
مرغ ( ترجيحاً سينه ي مرغ ) 1 کيلو 
فلفل دلمه اي سبز و قرمز چند تکه 
قارچ کوچک  چند عدد
 

طرز تهيه
سير را رنده کرده با مايونز ،آب ليمو ، مرزه خشک يا آويشن ، فلفل قرمز و فلفل سیاه و نمک (برخی مقداری دارچین نیز اضافه می کنند)خوب مخلوط کنيد . پوست مرغ را بکنيد و آن را با استخوان يا بي استخوان تکه کنيد . سپس آن را با سس آماده شده آغشته کرده و در ظرفي پلاستيکي يا شيشه اي در بسته به مدت 12 تا 24 ساعت در يخچال قرار دهيد .
در صورت تمايل فلفل دلمه اي قرمز و سبز را به شکل مربع تکه کنيد و وقتي تکه هاي مرغ را به سيخ مي کشيد قارچ ، فلفل قرمز و سبز را در ميان آنها قرار دهيد .
سيخ هاي مرغ را روي آتش ذغال قرار داده و به آرامي باد بزنيد تا مرغ ها پخته شود ( مراقب باشيد خشک نشود ) . وقتي کباب ها آماده شد در ديس بکشيد . مي توانيد آن را همراه با 25 گرم کره ي ذوب کرده ميل کنيد .

1-اين کباب را در فر يا ماهيتابه هم مي توان آماده کرد و براي اينکه خشک نشود حتما در اواخر طبخ کره ذوب شده را روي آن بريزيد . 
2- شيش طاووق به روش هاي مختلف طبخ مي شود در صورتي که مايل نباشيد از سس مايونز استفاده کنيد مي توانيد آن را حذف کرده و به جاي آن روغن زيتون يا کره اضافه و البته مقدار آب ليمو را هم کمي بيشتر کرد . برخی از ماست پرچرب نیز به جای مایونز استفاده می کنند.
3ـ حداقل زمان خواباندن در مايه 3 تا 4 ساعت است .
4-در مدل سنتی برای سرو جوجه ها روی برگ کاهو قرار میگیرد.


کپی با ذکر منبع لطفا حتما.😊
#انواع_کباب_بهار #انواع_جوجه_بهارپز #غذای_مرغی #غذای_رژیمی_من#غذای_ملل_بهار #غذای_عربی_بهارپز
 
...
نظرات