عکس سوپ مجلسی قرمز
_zohreh_ghasemi
۲۵
۵۲۳

سوپ مجلسی قرمز

۲۷ فروردین ۹۷
سوپ مجلسی قرمز

#سوپ_جو_قرمز
#سوپ_مجلسی_قرمز

مواد لازم :
جو پرک 1 لیوان
قارچ خرد شده 2 لیوان
هویج 3 عدد
سیر 3 حبه (یا کمی پودر سیر)
سینه مرغ 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
کره 2 قاشق غذاخوری
جعفری 1/2 لیوان (نصف لیوان)
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :
1. ابتدا درون قابلمه ای 5 لیوان آب بریزید سپس سینه مرغ ، جو پرک ، نمک ، فلفل و زردچوبه را بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.
نکته☚از قابلمه ی نچسب استفاده کنید ، این نوع سوپ خیلی زود به کف قابلمه میچسبد. در حین پخت مرتب مواد را با ملاقه بهم بزنید.
2. مواد اولیه در مدت زمان 2 الی 3 ساعت آرام آرام با هم بپزند و جو لعاب بیندازد ، در اواسط پخت مرغ می توانید هویج نگینی خرد شده یا رنده شده را اضافه کنید.
نکته☚در این نوع سوپ اوایل کار در قابلمه را نباید گذاشت چون مواد سوپ سر میرود. من هویج ها را رنده ی درشت کردم.
3. پس از این مدت زمان و پخت مواد ، سینه مرغ را خارج کنید و بصورت مکعبی یا ریش ریش خرد کنید و دوباره درون قابلمه برگردانید.
4. سپس قارچ خرد شده را در کره ی داغ شده به همراه یک قاشق آبلیموی تازه تفت دهید و رب گوجه فرنگی را هم در ظرف دیگر در کره تفت داده تا خوشرنگ شود و سپس به سوپ اضافه کنید. نکته☚اگر آب غذا تبخیر شده بود ، در این مرحله و قبل از اضافه کردن رب ، آب جوش به غذا اضافه کنید.
5. بعد از اضافه کردن قارچ و رب تفت داده ، جعفری هم اضافه کرده و اجازه دهید 15 الی 30 دقیقه دیگر سوپ با حرارت ملایم بپزد.
نکته☚مطابق با میل و سلیقه تان اگه دوست نداشتید فقط از جعفری در سوپ استفاده کنید، از سبزی مخصوص سوپ استفاده کنید.
6. پس از آماده شدن سوپ جو ، سپس سوپ را درون کاسه های سوپخوری بریزید و با جعفری ، کمی لیموی تازه و قارچ تزئین کنید و نوش جان نمایید.

#سوپ
#سوپ_جو
#سوپ_قرمز
#سوپ_مجلسی
#سوپ_جوپرک
...
نظرات