عکس ‍ #موس_توت_فرنگی
nazanin.tavakoli
۲۳
۳۵۰

‍ #موس_توت_فرنگی

۲۱ اردیبهشت ۹۷
#موس_توت_فرنگی
مواد لازم:
کیک اسفنجی آماده : به میزان لازم
سس توت فرنگی:1/4پیمانه
پودر ژلاتین : 4 قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته : 200 گرم
سفیده تخم مرغ : 2 عدد
وانیل : 8/1 قاشق چایخوری
پودر قند : 2/1 پیمانه
آب سرد : 8 قاشق سوپ خوری
توت فرنگی : 200 گرم
طرز تهیه:
1.پودر ژلاتین را همراه آب سرد و شربت یا سس توت فرنگی در ظرفی ریخته و مخلوط کنید . ظرف را روی دهانه کتری در حال جوش قرار دهید و دائم هم بزنید. تا محلول شفاف شود. بعد ظرف را از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیفتد.
2.سفیده تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند در ظرفی ریخته و با همزن برقی آنقدر بزنید تا سفید رنگ و پوک شود. خامه فرم گرفته را به ظرف مخلوط سفیده تخم مرغ شیرین شده اضافه کرده و مخلوط کنید.
حالا نوبت اضافه کردن مخلوط ژلاتین ولرم که آماده کرده اید است. آنها را به آرامی مخلوط کنید. موس توت فرنگی آماده است.بمدت 5ساعت در یخچال.
3.برای سرو یک نفره دسر میتوانید تلق های خریداری شده ( از فروشگاه های لوازم قنادی) را به اندازه 5*20 سانتی متر برش بزنید و از طول به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. هر برش مستطیل شکل را لوله کنید تا به شکل استوانه ای شفاف دربیاید. لبه ها را با چسب بچسبانید.
4.به اندازه مقطع هر استوانه تلقی کیک را برش بزنید و در ته هر قالب یک نفره بگذارید. همه کیک را به این روش در ته ظرف ها بگذارید. روی کیک ها را با موس توت فرنگی بپوشانید.
روی سطح دسر یک تکه توت فرنگی گذاشته و برای لایه آخر روی مواد را با بریلوی توت فرنگی بپوشانید. دسر را با خامه و توت فرنگی تزئین کرده .
نکاتی در مورد طرز تهیه موس توت فرنگی :
•    برای تهیه این دسر کیک اسفنجی را میتوانید خودتان درست کنید
•    میتوانید این دسر را با دیگر میوه های فصل مثل آناناس ، هلو ، گیلاس و زردآلو تهیه کنید. اما اگر در دسترس نبودند کمپوت آنها هم انتخاب خوب است
...
نظرات