عکس کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص
leili.a
۱۲۷
۱.۷k

کاپ کیک شکلاتی با مغز وانیلی و رویه مخصوص

۳ تیر ۹۷
کاپ کیک شکلاتی با کرم شکلاتی با رسپی بی نقص خانم بهاره وحید

مواد لازم کاپ کیک

پودر کاکائو: یک دوم پیمانه (50 گرم)
آب جوش: یک پیمانه (240 میلی لیتر)
آرد: یک و یک سوم پیمانه
شکر: سه چهارم پیمانه تا یک پیمانه
بیکینگ پودر: دو قاشق چایخوری
کره: صد گرم
نمک: یک هشتم قاشق چایخوری
تخم مرغ: دو عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

مواد اولیه رو آماده کنید آرد رو حتما دو بار الک کنید. تخم مرغ ها و کره باید هم دمای محیط باشن. برای این دستور می تونید از کره حیوانی (کره صبحانه) یا کره گیاهی (مارگارین) استفاده کنید.
طعم این کاپ کیک ها نیمه شیرینیه، در صورتیکه برای کودکان سرو می کنید، میزان شکر رو تا یک پیمانه می تونید افزایش بدید. (من 1 پیمانه زدم و به دلیل داشتن پودر کاکائو بازهم به ذائقه ی من نیمه شیرین بود)
پودر کاکائو رو اندازه گیری و الک کنید، در ظرفی بریزید و یک پیمانه آب جوش به اون اضافه کنید. مخلوط آب و پودر کاکائو رو خوب هم بزنید تا یکدست شه و در صورت نیاز مواد رو از الک رد کنید تا گوله ای در اون دیده نشه. مخلوط کاکائو و آب رو بذارید تا به دمای محیط برسه.

فر رو روی 180 درجه سانتی گراد، روشن کنید تا گرم شه. سینی کاپ کیک رو کپسول (لاینر) بندازید و آماده کنار بذارید.
آرد الک شده رو در کاسه ای ریخته، بیکینگ پودر و نمک رو بهش اضافه کرده، مواد خشک رو خوب ویسک کنید تا بیکینگ پودر بین مواد پخش شه. در صورت پخش نشدنِ بیکینگ پودر، حفره هایی در حین پخت در بافت کاپ کیک ایجاد می شه.

حالا نوبت زدن شکر و کره یا همون کریمینگه. برای یه کریمینگ موفق نیاز به شکر دونه ریز داریم. اگر شکر دونه ریز ندارید شکر معمولی رو در آسیاب برقی یا غذاساز بریزید و دو پالس بزنید. کره و شکر رو در کاسه ای بریزید و با دور متوسط همزن به مدت سه تا چهار دقیقه مخلوط کنید تا روشن، یکدست و حجیم بشه

تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید، بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد رو دو دقیقه با دور تند همزن بزنید تا یکدست شه. در انتها وانیل رو اضافه و در حد مخلوط شدن بزنید.

آرد رو در دو نوبت به مواد اضافه کنید و با کندترین دور همزن و فقط و فقط تا جایی بزنید که ذره های آرد دیده نشه، زیاد زدن آرد بافت کاپ کیک رو شِفته و خراب می کنه
مخلوط پودرکاکائو و آب رو چک کنید که به دمای محیط رسیده باشد و بعد به مواد اضافه و با لیسک فولد کنید. دقت کنید که داغ بودن مخلوط کاکائو، بافت کاپ کیک رو خمیری و خراب می کنه. حین فولد کردن مولد رو خوب از زیر به سطح بیارید تا کاملا یکدست شه.
سعی کنید از مواد به میزان یکسان در لاینرها بریزید تا همه کاپ کیک ها همزمان بپزن و یک شکل بشن. (بیشتر از دوسوم پر نکنید)

سینی رو به مدت 20 دقیقه در فر گرم شده قرار بدید.
بعد از 20 دقیقه سینی رو بیرون بیارید و یک خلال دندون وسط یکی از کاپ کیک ها فرو کنید، اگر تمیز بیرون اومد یعنی پخته سینی کاپ کیک رو روی توری خنک کننده بذارید و حتما 5 دقیقه بعد کاپ کیک ها رو از سینی خارج کنید تا بیرون از سینی و روی توری خنک شن. کاپ کیک ها رو می تونید ساده یا با فراستینگ دلخواه سرو کنید.

مواد لازم فراستینگ:
کره: صد گرم
پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه
پودر قند: یک چهارم تا یک دوم پیمانه
شکلات تخته ای تلخ: 100 گرم

اول از همه شکلات رو تمپر کنید.(در مایکروویو یا داخل کاسه ای روی بخار آب ذوب کنید)

تا شکلات خنک می شه پودر کاکائو و پودر قند رو بطور جداگانه الک کنید.

کره به دمای محیط رسیده رو یک دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا نرم شه، بعد پودر کاکائوی الک شده رو اضافه کنید و خوب بزنید.

یک چهارم پیمانه از پودر قند رو به مواد اضافه کنید و با دور تند همزن خوب بزنید.

وقتی کره، پودر قند و پودر کاکائو رو خوب زدید یک کرم غلیظ بدست میاد.

حالا شکلات آب شده رو اضافه کنید. حتما قبل از ریختن ، چک کنید که شکلات هم دمای محیط شده باشه
وگرنه کره رو آب می کنه و فراستینگ خراب می شه.

خوب هم بزنید تا یکدست شه. از مواد بچشید در صورت نیاز از باز هم پودر قند به کرم اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شه.
قیف رو با مواد پُر کنید
حالا به شکل دلخواه روی کاپ کیک ها رو تزئین کنید. کاپ کیک ها در ظرف دربسته به مدت 4 روز قابل نگهداری هستن، کاپ کیک های کِرم دار باید در یخچال نگهداری شن.

نوش جان
...
نظرات