عکس پای آلبالو
_nafiseh.64
۱۲۹
۵.۱k

پای آلبالو

۷ تیر ۹۷
پای آلبالو
مواد لازم برای۸ نفر
آرد ۲۵۰ گرم
شکر ۱ قاشق غذا خوری
نمک ۳/۴ قاشق چای خوری
کره (خنک و تکه تکه شده) ۲۲۵ گرم
آب (آب یخ) ۵ قاشق غذا خوری
شکر ۲۲۵ گرم
آرد ذرت ۳ قاشق غذا خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
آلبالو (بدون هسته) ۵ فنجان
آبلیمو ۱ قاشق چای خوری
وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
کره (تکه تکه شده) ۲ قاشق غذا خوری
شیر ۱ قاشق غذا خوری
بستنی وانیلی به مقدار لازم

طرز تهیه
۱- آرد، 1 قاشق غذاخوری شکر و 3/4 قاشق چای خوری نمک را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. 225 گرم کره را اضافه کنید و به وسیله انگشتتان آن را ماساژ دهید سپس آب یخ به آن اضافه کنید و با چنگال هم بزنید.
۲- اگر خشک بود مقدار آب بیشتری به آن اضافه کنید.
خمیر را گرد کنید و بعد به دو قسمت تقسیم کنید. هر تکه را به شکل یک توپ دربیاورید و بعد مثل دیسک صاف کنید و داخل پلاستیک بپیچید و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال نگهدارید.
۳- فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد (425 درجه فارنهایت) گرم کنید و قسمت پایین فر را آماده کنید. 225 گرم شکر و آرد ذرت و 1/4 قاشق چای خوری نمک را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید و سپس با آلبالو مخلوط کنید و بعد آبلیمو و وانیل را اضافه کنید و کنار بگذارید.
۴- یک خمیر را روی سطح آرد ریخته ورز دهید و به شکل دایره 30 سانتیمتری دربیاورید و بعد به یک قالب 22.5 سانتیمتری انتقال دهید. 1.5 سانتیمتر از لبه خمیر را کات کنید. سپس به وسیله چاقو تیزی آن را به 10 تکه مثلثی دو سانتیمتری تقسیم کنید.
۵- مخلوط آلبالو را به خمیر انتقال دهید و در وسط آن قرار دهید و روی آن نقطه نقطه کره بگذارید و روی آن خمیر تکه شده را قرار دهید و لبه های آن را تا کنید.
۶- حال با فرچه مخصوص روی آن شیر بمالید و روی آن یک قاشق غذاخوری شکر پخش کنید.
۷- پای را به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید و دمای فر را به 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) کاهش دهید. لبه های آن را با فویل بپوشانید و به مدت یک ساعت دیگر داخل فر قرار دهید. بعد از خنک شدن با بستنی وانیلی سرو کنید.

#پای_آلبالو #پای#خوشمزه#دستپخت#آلبالو #تابستون #نفیسه #میوه #آشپزی#شیرین #کیک #دسر
...
نظرات