عکس نان صبحانه
vajihe
۱۸۶
۲.۲k

نان صبحانه

۱۰ مرداد ۹۷
#نان_صبحانه

صبحانه با یه نون تازه با بافتی نرم و سبک ، بسیار عالی هستش .

آردحدودا 300 گرم معادل 2 پیمانه
شکر 50 گرم معادل 3 ق س
شیر 100 میلی لیتر معادل تقریبا 1/2پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
نمک 1/4ق چ
روغن مایع 2 ق س
خمیر مایه 2 ق چ

یک قاشق شکر را همراه با شیر و خمیر مایه در ظرفی ریخته و در آن را می گذاریم حدودا 10 دقیقه تا به عمل آید. در ظرفی دیگر تخم مرغ را همراه روغن و شکر و نمک خوب هم زده و خمیر مایه به عمل آمده را نیز اضافه می کنیم . بعد نصف آرد را اضافه و با قاشق هم می زنیم ، مابقی آرد را ریخته و با دست خوب ورز می دهیم. 5 تا 10 دقیقه این عمل را انجام می دهیم . خمیر را در ظرف تمیزی که چرب شده قرار داده و روی آن را با پارچه تمیز بپوشانید و در جای نسبتا گرم در محیط آشپز خانه یک تا یک ونیم ساعت قرار دهید. خمیر بعد از استراحت حجمش دو برابر شده . پف روی خمیر را گرفته و خمیر را 30 ثانیه ورز داده و روی صفحه کار را آرد پاشیده و با وردنه باز کنید و روی خمیر را کمی کره آب شده و کمی شکر بپاشید و از طول شروع به رول کردن کنید. خمیر رول شده را با چاقو به قطر 2 سانت برش بدین .
کف سینی فر را کاغذ انداخته یا چرب کنید و این تکه ها را سه تایی یا دوتایی بچینید و کمی با دست فشار داده و روی آن را پارچه انداخته تا 20 دقیقه استراحت کند .
بعد از استراحت این تکه ها به هم نزدیک شده و کمی چسبیدن .
برای رومال هم از یک عدد زرده تخم مرغ و یک ق چ شیر و کمی شکر و زعفران دم کرده استفاده شده . درون فر 190 درجه به مدت 20 دقیقه قرار دهید

نان صبحانه آماده است
...
نظرات