عکس پیتزا مخلوط
_mehrnegar.cake_
۸
۴۱۸

پیتزا مخلوط

۱۷ آبان ۹۷
اینم پیتزاهای🍕 خوشمزه من که دو تا سینی بزرگ برای مهمونی بودند. با خمیر جادویی🥖 محشر که دستورشو دو برابر کردم و دقیقا دو تا سینی شد. اینقدرم نازک و پوک و خوب بود که از پیتزاهای بیرونم بهتر شده بود. خدا رو شکر مهمونا هم راضی بودند. اینم دستور پیتزای خوشمزه👇

مواد لازم:
قارچ ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۸۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط
سوسیس ۶۰۰ گرم
رب گوجه ۱ ق غ خ
پودر سیر ۱ ق م خ
فلفل دلمه ای ۳ عدد
فلفل قرمز ۱/۲ ق م خ
زرد چوبه ۱ ق چ خ
سس گوجه تند ۳ ق غ خ
پودر آویشن ۱ ق م خ
نمک ۱ ق م خ
پنیر پیتزا دو پیمانه
پیاز ۱ عدد
طرز تهیه : فر را روشن کنید تا به خوبی گرم شود. پیاز را نگینی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و اجازه دهید رنگ گوشت تغییر کند. بعد از آن تمام ادویه ها و سس و رب را اضافه کرده و همه مواد را خوب مخلوط کنید و مقداری آب اضافه کنید و بگذارید گوشت بپزد. (حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه)
سوسیس ها و قارچ را حلقه ای و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را به شکل نگینی خرد کنید. بعد از این که خمیر پیتزا عمل آمد خمیر را درون قالب فر چرب شده باز کنید و ابتدا روی خمیر پیتزا را سس بمالید سپس یک لایه گوشت روی خمیر بریزید و به ترتیب قارچ و سوسیس را روی گوشت قرار دهید و مقداری پودر آویشن بپاشید سپس فلفل دلمه ای و گوجه را روی خمیر قرار دهید و در نهایت پنیر پیتزا را روی مواد پخش کنید. قالب را حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا پیتزا پخته شود و برای طلایی شدن پنیر ها ۵ دقیقه گریل را روشن کنید البته حواستان باشد که نسوزد.
نکته ها : من به سلیقه خودم برای گرفته شدن بوی گوشت پیاز اضافه کردم و خیلی ریز خرد میکنم و اصلا مشخص نیست اینجوریم طعم گوشت بهتر میشه. اگر دوست نداشتید فقط گوشت و آب را با هم بپزید. برای سس روی خمیر هم از سس مخصوص (مارینارا) هم از سس گوجه معمولی یا تند میتونید استفاده کنید.
برای خمیر ، هم از خمیر های آماده داخل بازار میتونید استفاده کنید هم خودتون خمیر پیتزا رو درست کنید. استفاده از سوسیس هم سلیقه ای هست که البته چون این پیتزا ، پیتزای مخلوطه باید سوسیس داشته باشه ولی برای سالم بودن میتونید حذف کنید یا از سوسیس ، کالباس خونگی استفاده کنید. حواستان باشد که گوجه آب می اندازد اگر دوست ندارید گوجه را هم حذف کنید.

#پیتزا#پیتزا_مخلوط#خمیر_جادویی
...
نظرات