عکس شیرینی دنیش
بانوی سرآشپز
۲۵
۶۱۴

شیرینی دنیش

۱۸ آبان ۹۷
#عکس‌شماره۱۶
+ مواد خمیر پفکی پاستری:
آرد ۲ لیوان
کره سرد ۲۵۰ گرم
نمک ۱/۲ق چ
آب سرد ۱/۲ لیوان
* طرز تهیه خمیر:
آب سرد. آرد.نمک و ۵۰ گرم کره ذوب شده رو با هم مخلوط میکنیم تا خمیر نرمی بدست بیاد.بعد داخل کیسه فریزر میریزیم تا ۳۰ دقیقه استراحت کنه.
روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر رو روی سطح کار باز کنید سپس 200 گرم کره نرم رو روی سطح خمیر بریزید و پخش کنید ( کره پیش از کار در دمای اتاق قرار بدین نرم بشه ) ، خمیر رو تا بزنید و با ورنه روی خمیر بکشید تا پهن بشه ، حدود 5 بار خمیر رو تا بزنید و با وردنه صاف کنید ( تا بزنید و صاف کنید مجدد تا بزنید و صاف کنید ).
خمیر رو داخل کیسه فریزر بذارید و 30 دقیقه در یخچال بذارید ، مجدد خمیر رو از یخچال خارج کنید و 5 بار دیگه تا بزنید و با وردنه باز کنید ،بعد 30 دقیقه دیگه یخچال قرار بدین تا استراحت کنه ( این مرحله رو 2 – 3 بار تکرار کنید تا خمیر پفکی و ترد بشه).
خمیر رو پس از آماده شدن چند تا بزنید و داخل کیسه فریزر بذارید و تا 1 هفته توی یخچال میشه نگهداری کرد، این خمیر مناسب برای انواع شیرینی ، انواع دسر و انواع غذاهاس.

+ مواد لازم شیرینی:
خمیر پف پاستری
مارمالاد طعم دلخواه
کره برای رومال
زرده تخم مرغ با کمی شکر برای رومال
شکلات چیپسی برای آب کردن
* طرز تهیه شیرینی:
خمیر رو به تیکه های مربعی برش بدین و تخم مرغ و شکر قاطی شده رو رومال بزنید بهش و توی فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بزارین بپزه(دمای فرها و زمان پختش باهم متفاوته حواستون باشه)
بعد که پخت بیارید بیرون و قبل اینکه کامل سرد بشه وسطشو به صورت دایره ای بدین داخل و صبر کنید کمی سرد بشه بعد کره بن ماری شده رو کمی رومال کنید بعد که سرد شد داخلش رو مارمالاد بریزد و با شکلات چیپسی تزیین کنید.
نوش جان❤
#خمیر_پاف_پاستری #خمیر‌پاف‌پاستری #شیرینی_دنیش #شیرینی‌دنیش
...
نظرات