عکس شیرینی الماسی
souzan_shariat
۲۱۲
۲.۴k

شیرینی الماسی

۴ اسفند ۹۷
سلام خدمت همه ی شما عزیزان دل وای که چقدر خوبه من شما رو دارم ممنونم بابت این همه تبریکات قشنگتون 💞💞❤❤ نمیدونم چجوری ازتون تشکر کنم واقعا ممنونم
tahnk for everything💞💞💞
میدونم که کم کم واسه عید اماده میشید گفتم منم تکونی به پیجم بزنم و به عشق های خودم سری بزنم مرسی که هستین منم سعی میکنم شیرینی های مختلفی رو درست کنم که شما راضی باشید 💜 و همچین ممنونم که هستین 💋❤💙
#شیرینی_الماسی_سوزان

200 گرم کره رو در دمای محیط بذارید تا نرم بشه و بتونیم با همزن بزنیمش.
✔میتونید به جای کره از مارگارین یا روغن جامد استفاده کنید به خصوص اگه برای عید درست میکنید...چون ماندگاری شیرینی با روغن جامد بیشتره.
◀در صورت استفاده از روغن جامد ،160 گرم روغن جامد استفاده کنید.
در کاسه ای کره نرم شده +یک لیوان فرانسوی سرخالی پودر شکر یا پودر قند را با دور تند همزن برای 7 دقیقه بزنید تا سبک و روشن شود.
سپس 1 عدد تخم مرغ به دمای محیط رسیده+1/4قاشق چایخوری وانیل را اضافه و دوباره برای 2 تا 3 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کاملا سبک و روشن شود.
✔حتما در بین کار دور تا دور کاسه را تمیز و مواد رو وسط کاسه جمع کنید تا همه جای مواد خوب همزده بشه.
👈برای این شیرینی حدود 2/5تا 3 لیوان آرد(آرد سه صفر) الک شده احتیاج دارم...مقدار آرد کاملا تقریبیه ولی حدود 2 لیوان آرد حتما استفاده میشه.
حالا مایه شیرینی سبک و روشن شده ،کم کم آرد اضافه و هم بزنید،وقتی کمی مایه شیرینی جمع شد ،3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با الک به مواد شیرینی اضافه و خوب مخلوط کنید.
وقتی پودر کاکائو به خورد خمیر رفت ,اگه خمیر هنوز چسبنده بود دوباره قاشق قاشق آرد بریزید و مخلوط کنید.
👈در نهایت خمیر کاملا لطیف شده و به دست نمیچشبه...ولی خشک و ترک خورده نیست...دقت کنید اگه زیاد آرد بریزید خمیر توی فر ترک میخوره و شیرینی سفت میشه.
✔از خمیر گلوله های کوچکی بردارید و گرد کنید مواظب باشید هیچ ترکی نداشته باشه وگرنه توی فر ظاهر شیرینی بد میشه و ترک میخوره،بعد گوله های خمیر را در شکر بغلتانید.
در آخر با هر وسیله ای یا نوک انگشت وسط خمیر را گود کنید و با فاصله در سینی بچینید.
سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد برای 10 تا 15 دقیقه قرار دهید.
وقتی شیرینی پخته باشه راحت از کف سینی جدا میشه.
✔سینی نیازی به چرب کردن یا انداختن کاغذ روغنی نداره.
👈بعد از پخت صبر کنید تا شیرینی ها خنک شوند بعد داخل اونها رو با نوتلا یا شکلات ذوب شده پر کنید.
👈من 100 گرم شکلات تلخ+1 قاشق کره را روی بخار کتری قرار دادم تا شکلات ذوب بشه و بعد با اون داخل شیرینی ها رو پر کردم.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
اگه برای عید درست کردید بهتره حتما از روغن جامد یا روغن قنادی استفاده کنید تا ماندگاری بالا بره و بعد از اینکه از فر در آوردید و شیرینیها خنک شدند در ظرف در بسته بچینید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و چند ساعت قبل از سرو داخل اونها رو با شکلات پر کنید
...
نظرات