عکس کیک کوئیک میکس شکلاتی
پروانه
۱۹
۵۷۱

کیک کوئیک میکس شکلاتی

۳۱ خرداد ۹۸
کیک‌های کوئیک میکس به کیک‌هایی گفته میشن که تمام مواد یک جا و تو یه ظرف با هم مخلوط و خیلی راحت آماده میشن. این کیک طعم خوبی داره و کم شیرین هست. پایه خوبی برای کیک‌های تولد هست چون راحت برش میخوره و به هر شکلی که دوست دارید درمیاد. من برای بیشتر کیک‌های تولد از این دستور استفاده می‌کنم.

مواد لازم:
آرد  ۲۰۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
شیر  ۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو ۴ قاشق سوپخوری
روغن مایع ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ ۶ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل به مقدار لازم

مواد مورد نیاز برای گاناش:
شکلات شیری و یا تلخ ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:
 برای درست کردن کیک ابتدا فر رو با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و بعد قالب (ترجیحا میان تهی) را چرب و آرد پاشی کنید. مواد باید به دمای محیط رسیده باشند. آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید. همه‌ی مواد را در ظرفی ریخته و به مدت ۳ دقیقه (ابتدا با دور کند همزن و بعد هم با دور تند همزن، بزنید تا یکدست شوند) سپس مایه را در قالب ریخته و به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه بپزید و یا تا زمانی که اگر سیخ چوبی در مرکز آن فرو بردید چیزی از مایه کیک به آن نچسبد. کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا سرد شود.
نکته:
مدت پخت کیک بستگی به دمای فرها می‌تواند متفاوت باشد. برای من حدود ۵۰ دقیقه طول کشید. شما در ۳۵ دقیقه کیک را چک کنید. سپس بعد از مدت ذکر شده در دستور با خلال چوبی پخت کیک را تست کنید.

برای خامه کشی، باید کیک کاملا خنک شده باشه. من این بار از پودر خامه استفاده کردم. با مقدار مشخصی شیر مخلوط کرده و با همزن زدم تا شکل گرفت. کیک رو در دو قالب یک اندازه ریخته و پختم و هر کدوم رو دو قسمت کردم. روی لایه ها رو با کاپوچینو مرطوب کردم و خامه، موز و گردو گذاشتم. برای این کیک هم فقط یک لایه آستر کشی کردم.

#کیک_عریان #کیک_شکلاتی #کیک_تولد #کیک_کوئیک_میکس
...
نظرات