عکس کیک شربتی
پروانه
۱۵
۴۷۸

کیک شربتی

۳۱ خرداد ۹۸
مواد لازم:
آرد سفید 2 لیوان
شکر 1 لیوان
ماست 1 لیوان
روغن 1 لیوان
تخم مرغ 4 عدد
هل ربع ق چ
بیکینگ پودر 2 ق چ

برای شربت:
آب نصف لیوان
شکر نصف لیوان
گلاب کمتر از ربع لیوان
زعفران 1 ق چ
هل ربع ق چ

برای تزئین: پودر نارگیل و پودر پسته

طرز تهیه:
فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.
روغن ( جامد یا مایع هر دو جواب میده) و شکر را خوب بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه کرده و با همزن خوب هم بزنید ( مقدار هم زدن در کیفیت کیک خیلی تاثیر داره). هل را اضافه کنید. ماست را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید ( ببینید من چقدر دارم روی خوب هم زدن تاکید میکنم! یه نکته دیگه هم اینکه ماستتون نباید ترش باشه وگرنه میبره! و بعد کیکتون پودر میشه!)
آرد را با بیکینگ پودر 3 بار الک کرده و به مواد اضافه کنید( در این مرحله نباید زیاد هم بزنید. اما باید دقت داشته باشید که هیچ گلوله آردی در مخلوط باقی نمونه چون بعد از پخت، زیر دندون میاد و مزش تلخ میشه).
درون سینی فر و یا قالب کاغذ روغنی انداخته و آن را چرب کنید ( قالب با ابعاد حدودی سی در چهل سانتیمتر. اگر قالب بزرگتر باشه ضخامت کیک کمتر خواهد بود و اگر قالب کوچکتر باشه ضخامت یا ارتفاع کیک بیشتر میشه. پس ارتفاع کیک  رو میتونید با تغییر سایز قالب تنظیم کنید) .
مواد را توی قالب بریزید و به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که رنگش طلایی بشه در فر قرار دهید.
حالا باید شربت رو آماده کنید. لازم نیست که غلیظ باشه. آب و شکر و زعفران رو 10 دقیقه بذارید بجوشه و بعد هل رو اضافه کنید و در آخر هم گلاب.
مدت زمان پخت کیک 20 دقیقه هست ولی بسته به نوع روغن و یا آرد و یا فر ممکنه بیشتر طول بکشه ( تا 1 ساعت).زمانی که کارد فرو برده شده در کیک، تمیز بیرون اومد، گریل رو روشن کنید تا روی کیک طلایی بشه و بعد از فر خارجش کنید.
از اینجای کار رو حتما مرحله به مرحله، همینجور که من توضیح میدم درست کنید.
در مرحله اول باید حتما صبر کنید تا کیک و شربت هردو کاملا سرد بشن (خیلی مهمه). بعد از اینکه کیک کاملا سرد شد با کاردی تیز کیک رو از طول به خطوط موازی برش بزنید.
حالا سینی رو بچرخونید و مایل برش بزنید.
در مرحله سوم شربت رو روی کیک بریزید به طوری که کل کیک سیراب بشه.
در مرحله آخر پودر نارگیل و بعد پودر پسته بپاشید و در ظرف بچینید.
.
.
#کیک_شربتی #کیک #شربت #کیک_لطیف
...
نظرات