عکس پاستا پنه با سس آلفردو که تک نفره سرو کردم
الهام بانو
۳۴
۱.۳k

پاستا پنه با سس آلفردو که تک نفره سرو کردم

۱۵ مهر ۹۸
مواد لازم:
پاستا پنه
500 گرم
کره
100 گرم
خامه
100 گرم
سینه مرغ یا فیله مرغ خرد شده
300 گرم
نمک، فلفل سیاه یا فلفل قرمز، پودر آویشن
به مقدار دلخواه
سیر
2 حبه
شیر
100 میلی لیتر
آرد
1 قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان رنده شده
4 تا 6 قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده تازه
2 قاشق غذا خوری
ریحان
چند برگ
طرز تهیه:
برای تهیه سس آلفردو ابتدا 50 گرم کره را با حرات بسیار ملایم ذوب کرده، یک قاشق آرد را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. سیر را که ریز رنده کرده اید به آن اضافه کنید و یک تفت کوچک بدهید. سپس 100 گرم خامه رقیق شده در 100 میلی لیتر شیر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید 2-3 دقیقه در همان حرارت با هم ترکیب شوند. سپس پنیر را به مخلوط کره و خامه اضافه کنید و مرتب و سریع مخلوط را هم زده و آن را از روی حرارت بردارید.
بهتر است خامه تازه باشد تا خیلی سفت نشده باشد. در صورتی که خامه کمی سفت باشد می توانید با یک یا دو قاشق غذا خوری شیر کمی خامه را رقیق تر کنید.
در یک ظرف حدود یک لیتر آب و یک قاشق غدا خوری نمک و یک قاشق مربا خوری روغن بریزید و بگذارید جوش بیاید. سپس پاستا ها را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید. و اجازه دهید حدود 15 دقیقه پاستا ها بپزند تا مزه خامی آنها از بین رفته و کاملا مغز پخت شوند.
شاید تصور کنید زمان 15 دقیقه برای پخت پاستا طولانی است. ولی باید در نظر داشته باشید، از آنجایی که این پاستا مستقیم سرو می شود و به صورت دم کرده دوباره روی اجاق گار قرار نمی گیرد، در صورت طبخ در 8 دقیقه، هنوز سفت بوده و بو یا مزه خامی می دهد!
روغن موجود در آب نمک موجب می شود تا پاستاها به یکدیگر نچسبند. توجه داشته باشید که در هنگام جوشیدن پاستاها، در ظرف باز باشد تا پاستاها خمیر نشوند. در مدت پخت پاستاها، یکی دو بار مخلوط را هم بزنید. بعد از 15 دقیقه پاستاها را درون سبد آبکش ریخته و مقدار کمی آب روی آنها بریزید تا نمک اضافی آنها شسته شود.
همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه ای دیگر 50 گرم کره را آب کنید و تکه های کوچک فیله یا سینه مرغ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی سرخ شوند. سپس نمک و فلفل و نیمی از سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ ها طعم بگیرند.
سپس در ظرفی که برای سرو کردن در نظر گرفته اید، پاستاهای آبکشی شده را بکشید و مخلوط مرغ و سس آلفردو را روی آن بدهید و و کمی پنیر پارمسان روی آن بپاشید و با ریحان تزیین و سریعا به حالت گرم سرو نمایید. باقی سس آلفردو را روی بشقاب هایی که سرو کرده اید بریزید.
همچنین شما می توانید مواد را در ظرف پیرکس ریخته و روی مواد، پنیر پارمسان بیشتری بریزید و در پنجره وسط فر قرار دهید تا با حرارت بالا یا گریل سرخ شده و پنیر ها کمی طلایی و خوشرنگ شوند و سپس آن را سرو و نوش جان کنید.‌
...
نظرات