عکس کلوچه خرمایی

کلوچه خرمایی

۱۸ مهر ۹۸
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاه

شب ادراری کودکان چگونه درمان میشود؟

پاسخ :

🔖👈 یکی از معضلات برخی مادران محترمه، بحث شب ادراری کودکان می باشد که واقعا در برخی از اوقات آن ها را کلافه می کند.

🔹اما خب بحمدالله با فهم دقیق این مسئله می توان آن را تا حد بسیار خوبی کنترل و یا حتی درمان کرد.

⚠️ابتدا به یکسری نکات توجه کنید:👇

🔰1- شب ادراری در کودکان با طبایع مختلف متفاوت خواهد بود. در طبایعی که سرد هستند و یکی از اخلاط سرد را به صورت طبیعی در ذاتشان دارند( مثلا بلغمی، یا بلغم دموی یا سودا بلغمی یا سوداصفراوی و...) بیشتر درگیر این اختلال خواهند شد اما کودکانی که طبع گرمی دارند، این مسئله در آنان کمتر دیده میشود

🔰2- شرایط مزاجی و احوالات کودک نیز در این جریان بسیار موثر است. یعنی غلبه سودا یا غلبه بلغم در مزاج، نیز باعث بروز چنین مسئله ای خواهد شد. این مزاج به وسیله برخی شرایط ممکن است پدید بیاید:

⭕️👈الف: فرزند بخاطر تغذیه سردی که داشته است، دچار این مشکل شده. مثلا در طول روز غذاهایی مثل برنج یا میوه هایی همچون هندوانه استفاده کرده است.

⭕️👈 ب: گاهی اوقات مزاج سرد بخاطر شرایط روحی فرزند در او ایجاد میشود: مثلا ترس یا استرس نسبت به یک موضوعی یا خدایی نکرده کتک و دعوای والدین، که این مسائل باعث میشود که فرزند سالها درگیر این مسئله باشد و والدین هر تغذیه و درمانی را که انجام میدهند، اثری ندارد.

🔸حتی مواردی بوده اند که فرزند طبع سرد و ضعیفی داشته است و بخاطر این که پدر یکبار سر او داد کشیده یا او را کتک زده است، این فرزند برای همیشه از صداهای بلند مخصوصا صدای بلند پدرش ترس دارد و این ترس و استرس دائما غلبه های سردی را در بدن او بوجود می آورند.

💢یا مثلا ترس از محیط منزل یا محیط تاریک می تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. موردی داشتیم که فرزند بخاطر این که یکبار شب دستشویی رفته بوده و آنجا ترسیده بود، از شب دستشویی رفتن همیشه ترس داشته و بهمین خاطر دچار شب ادراری شده بود.
نویسنده:حمیدکثیری
🌺التماس دعای فرج🌺
#کلوچه_خرمایی
...
نظرات