عکس ماکارونی علی -کپشن رو بخونید
علی
۶۱۹
۱.۱k

ماکارونی علی -کپشن رو بخونید

۹ آبان ۹۸
آدرس پیج اینستای من:

https://www.instagram.com/lifestyle_iran/

🔷🔶🔷👋👋👋👇👇👇👇👇👇👇👋👋👋🔷🔶🔷


سلام
انشاءالله که حالتون خوب باشه.

موضوعات رو #آبی کردم جهت صرفه جویی در وقت شما عزیزان.



🔵 #دعا : خدایا هرکی تو پاپیون بچه میخواد به آرزوش برسون.



🔵 #ماکارونی : زحمت این غذا با مادر جانم بود. خدا همه مادرا رو حفظ کنه. بیزحمت شادی روح همه مادرانی که از بینمون رفتن خصوصاً مادر محترم جناب شهاب مرادی یه صلوات بفرستید.


قبل از اینکه شروع کنید به خوندن این قسمت ...
یکم ممکنه با خوندن این متن دلگیر بشید. اگر حالتون مساعد نیست میتونید بعدا بخونید.

🔵 #دام_دوست_داشتن : من قسمتی از این متن رو از کانال «کمپین مبارزه با بیشعوری» کپی کردم قسمتیش رو هم خودم نوشتم:


در اقتصاد اصطلاحی است که شاید شنیده باشید دام هزینه تلف شده

اقتصاد دانها می گویند وقتی روی چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، پایبندی ما به آن (حتی اگر توجیه نداشته باشد) افزایش پیدا می‌کند. دام هزینه ریخته شده(تلف شده ) وقتی اتفاق می‌افتد که تصمیمات و هزینه‌های گذشته بر تصمیم اکنون اثر می‌گذارند و به هزینه کردن بدون توجیه ادامه می دهید

اما دام هزینه ریخته شده فقط مربوط به مسائل اقتصادی نیست
هزینه های عاطفی تلف شده گذشته گاهی در نقاب پایبندی یا دوست داشتن خود را نشان می دهد در صورتی که عزت نفس شما را از بین خواهند برد.


شاید بشه یکم عمیق‌‌تر فکر کرد به این پدیده. اینی که فکر کنیم ما چون کسی رو به طور قلبی و احساسی و یا حتی مرامی دوست داریم، پس رفتارای نامناسبش رو هم تحمل کنیم. این تحمل کردن دو تا ضرر داره. یکی اینکه اون آدم هیچوقت متوجه بد رفتاریش نمیشه و سیر تکاملش متوقف میشه. یادمون نره والاترین هدف از دوست داشتن یا داشتن رابطه با یک نفر اینه که کمک کنیم تا به کمال برسیم. ضرر دوم تحمل کردن اینه که عزت نفس ما میره زیر سوال. عادت میکنیم به اون رفتار بد و بعدها اگه فرد دیگه ای هم همون رفتارو انجام داد باز هم تحمل میکنیم و سکوت.


👈 گاهی ما یه رفیق یه همکار یا یه همکلاسی داریم، چندین سال دوست بودیم باهاش، الان ایشون یه عادت خیلی بد پیدا کردن. ادامه دوستی با ایشون و چشم بستن رو این عادتشون به ما و به ایشون ضربه میزنه. اگه ما نتونستیم ایشون رو متوجه بدی عادتشون بکنیم حداقلش اینه که عزت نفس خودمونو حفظ میکنیم و خودمون هم آلوده به اون عادت بد نمیشیم.


👈 گاهی ما یه دوست از جنس مخالف داریم با قصد آشنایی و احتمالا ازدواج. بخوایم یا نخوایم یه حس بین این دو نفر بوجود میاد. اگه جلو منبسط شدن این حس رو نگیریم یه روزی میبینیم که با یه موجود منفور مواجهیم که چون یه زمانی حس داغ عشق رو بهش داشتیم باهاش قرارداد ازدواج بستیم و الان که دیگه حس داغی نیست و سررسید قسطا رسیده و حقوق هم دو ماهه ندادن، تازه میفهمیم که چه اشتباهی کردیم.
وقتی با کسی رابطه داریم نباید که اجازه بدیم به هر قیمتی پیر بشیم تو اون رابطه. اگر طرفتون وقت و توجه کافی براتون نمیذاره، اگر با گذشت زمان احساس میکنه میتونه به شما بی احترامی کنه، اگه پرخاشگر شده بی دلیل، اگه ماهیت رابطه‌تون داره میره سمتی که نباید ... اگر هر کدوم از اینا هست، شاید وقتشه که به فکر یه تغییر باشید. تغییر خط قرمزا و شایدم نقطه سر خط.
از نقطه سر خط نترسید. از اون روزی بترسید که ایشون خواهند رفت و بعدماهها و شاید سالها شما با کس دیگه ای وارد رابطه میشید و تو اون رابطه شما فردی بی عزت نفس و عقده ای خواهید بود که به شدت شکاک و شکننده هم هستید. فرض کنید رابطه بعدی شما در قالب ازدواج باشه. بیچاره شما و همسرتون و احتمالا بچه‌هاتون.



ازتون میخوام اگر تجربه همچین مسئله ای رو داشتین بیاین به اشتراک بذارید. شاید تجربه قبلی شما بشه چراغ ادامه راه ما. مخصوصاً این خواهش رو از دوستانی دارم که با تجربه تر هستند و شاید چندین بار تجربه کردن. یادمون نره که تو پاپیون هستند دوستانی که هنوز اول جوانی و نوجوانی رو میگذرونن و این کامنتای شما خیلی کمکشون میکنه.


🔵 #عشق : بیشتر بغل کنید عزیزانتونو. بغل کردن خیلی به بهتر شدن روابط کمک میکنه. با پدر و مادر یا با همسر و بچه ها یا خواهر و برادر. یه وقتایی خدا رو هم بغل کنید.






مثل همیشه منتظر کامنتای شما دوستان هستم.
من نقد رو ترجیح میدم، لطفا.
اگر پست به نظرتون قابل استفاده هست، #استوری بفرمایید.
#عشق #محبت #ماکارونی #نظر #استوری #علی #پسرونه #مشاوره #مشاور #اجتماعی #اعتماد_به_نفس #فرهنگی #دانشجو #کار #خودشناسی #ازدواج #تربیت #کودکان #خانواده #مجرد #کتاب #خودسازی #خدا #alicoook
@alicoook
https://sarashpazpapion.com/user/5d0f1f24f0b210.89449572
...
نظرات