مواد لازم

شیرینی ماکارون

۱۰
مواد اصلی
سفیده تخم مرغ
۵۰ گرم
پودر بادام
۶۵ گرم
شکر دانه ریز
۴۰ گرم
پودر قند
۸۰ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
شکلات سفید
۱۰۰ گرم
خامه صبحانه
۱۰۰ گرم
کلمات کلیدی

شیرینی ماکارون

طرز تهیه

شیرینی ماکارون

درجه سختی
زمان تهیه ۹۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
تخم مرغ ها را از دوساعت قبل از یخچال دربیارید تا کمی دردمای محیط گرم شوند.
۲
سفیده را در ظرف تمیز ریخته و با همزن تمیز آنقدر بزنید تا سفید و پفکی شود، باید با دورتند همزن بزنید و فقط در یک جهت هم بزنید.
۳
شکر دانه ریز( شکر را با آسیاب به شکر دانه ریز تبدیل کنید)را کم کم و بتدریج به سفیده اضافه کنید و مدام با همزن بزنید، اضافه کردن شکر باید خیلی کند باشد شاید حدود ۱۰ دقیقه هم طول بکشد، وقتی شکردانه ریز تموم شد باید سفیده مانند خامه فرم گرفته شود،یعنی وقتی همزن را عمود داخلش فرو ببرید و دربیارید سفیده روبه بالا بایستد.
۴
در این مرحله باید وانیل و رنگ خوراکی رو اضافه کرد که باید از رنگ پودری یا ژله ای استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید وقتی وانیل و رنگ را اضافه کردید با همزن بزنید تا مخلوط شود و همزن را خاموش کنید.
۵
دراین مرحله پودر قند و پودر بادام را با هم مخلوط و آسیاب کنید و الک کنید و در سه مرحله به مخلوط اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا مخلوط شود،فقط مواظب باشید پف سفیده نخوابد.
۶
مواد را در قیف ریخته و با اسپری روغن یا قلمو خیلی کم صفحه سیلیکون ماکارون را چرب کنید و دایره های قالب را با مواد پرکنید و سینی فر را چند بار (حداقل چهاربار) به زمین بکوبید تا حبابهای هوا خارج شود.
۷
فر را روشن کنید با درجه ۱۵۰ تا یک ساعت بمونه، مواد داخل سینی فر هم باید یکساعت در محیط آشپزخانه بمونن تا رویه بگیرن وبعد از یکساعت داخل فر قرار داده شوند، رویه گرفتن تا حدودی جلوی ترک خوردن ماکارونها رو میگیرد،وقتی رویه گرفتن با دستتان لمس کنید اگر به دستتان نچسبید یعنی رویه گرفتن.
۸
بعد از یکساعت داخل طبقه وسط یا بالای فر قرار دهید تا ۲۰ دقیقه بپزد، البته امکان دارد زودتر هم بپزد( دمای فرهای مختلف باهم فرق دارد)
۹
هر شیرینی ماکارون از دوطرف و کرم داخلش درست شده که برای کرم داخلش میتوان کرمفیل را با اسانسهای مختلف استفاده کرد که لوازم قنادیها میفروشن، ولی من از گاناش شکلات سفید استفاده کردم.
۱۰
برای گاناش شکلات سفید را آب کرده و خامه را نیز گرم کنید تا صاف شود سپس هر دو را باهم مخلوط کنید تا صاف شود.
تصاویر مراحل تهیه

شیرینی ماکارون

بیشتر
سایر نکات

شیرینی ماکارون

ماکارون حرفه ای ماکارونی هست که هم از پایین پف کند وهم از بالا پف کند و سطحش صاف و بدون ترک باشد.موقع زدن سفیده دقت کنید تا جایی سفیده رو بزنید که وقتی همزن را عمود داخلش فرو ببرید و دربیارید نوک سفیده به سمت بالا باشد و به یک سمت خم نشود.حتما از ترازوی دیجیتال استفاده کنید.شکر دانه ریز رو خیلی آرام به سفیده اضافه کنید.
نظرات دستور پخت

شیرینی ماکارون