عکس ته چین انگشتی
رها بانو
۴۰
۵۲۴

ته چین انگشتی

۲۱ آبان ۹۸
با دستور کاربر shayli عزیز💗
چند دقیقه تفکر👇
#استاد_عباسی_ولدی:

کودکان نیاز به بازی دارند. بدون بازی، تربیت صحیح کودک، امکان پذیر نیست. بازی هم نیاز به همبازی دارد. بچه ها وقتی تعدادشان کم باشد، باید فکری به حال همبازی شان کرد. سه راه عمده برای این کار، وجود دارد:

اول، خدا برکت ندهد به این سی دی ها و برنامه های تلویزیونی و بازی های رایانه ای و... که کار مادران را ساده کرده است. برخی برای اینکه کودک، بهانه بازی نگیرد، فرزندشان را مشغول رسانه میکنند. رسانه ای شدن کودک، همان و به بیراهه رفتن تربیت، همان.

راه دوم، آن است که او را به مهد کودک بفرستیم. مهد کودک در تمدن امروز ، یعنی عوض کردن مادر؛ اما با آرام ترین ، شاد ترین و با کلاس ترین شکل ممکن!!

راه سوم را کمتر کسی انتخاب می کند. در این راه، پدر و مادر خودشان همبازی کودک می شوند. چند پدر و مادر سراغ دارید که این کار را انجام دهند؟

وقتی تعداد بچه ها بیشتر باشد، به صورت خودکار، وقت یکدیگر را پر می کنند. این نکته بسیار مهمی است. یکی از دلایلی که ما معتقدیم تربیت فرزند بیشتر، راحت تر است، از این روست که بچه های زیاد، خانه را برای خودشان یک مهد کودک می کنند.

کاش کمی عمیق تر به مسئله ی فرزند آوری توجه می کردیم و به این پرسش، پاسخی متفکرانه می دادیم: آیا برای فرزند دلبندمان، هدیه ای بالاتر از یک انسان که برادر یا خواهر باشد، وجود دارد؟ اگر بچه های بیشتری داشتیم، آیا معضلی به نام اعتیاد به رسانه یا بازی های رایانه ای وجود داشت؟

📚از کتاب ایران جوان بمان,نوشته استاد عباسی ولدی

#فرزندآوری

کانال«دوتا کافی نیست» در ایتا
@dotakafinist1

قرار استوری هام رو که دنبال می کنید؟😘
...
نظرات