عکس شیر برنج مجلسی
_nafiseh.64
۲۲۵
۸k

شیر برنج مجلسی

۷ آذر ۹۸
سلام مهربونا 🌻🌻🌻
دیدم فردا جمعه هست گفتم یک عکس از یک روز تعطیل براتون بزارم ، که شیر برنج پخته بودم و با مخلفات بردیم بیرون خیلی هم جاتون سبز چسبید ❤❤❤ اما حیف الان هوا سرده بیرون رفتن نمی چسبه 🌬
برای تهیه ی یک شیر برنج عالی و خوشمزه اول برنجتون رو بشورید و با مقداری آب دو ساعتی خیس کنید ، بعد با همون آب داخل قابلمه بریزد و زیرشو کم کنید تا آروم برنجتون بپزه (آب زیاد نریزد که در نهایت شیربرنج مزه ی آب می گیره ) بعد در ظرفی جدا گانه شیرِ ترجیحا پرچربتون رو بجوشونید و ملاقه ملاقه به برنجتون اضافه کرده آروم آروم هم بزنید تا شیر و برنج یکدست بشن .
حالا مقداری شکر داخلش بریزید و زیرشو کم کنید تا آروم آروم شیر و شکر به خورد برنجهاتون بره و هر ازگاهی هم بزنید تا ته نگیره .
در آخر که شیربرنج جا افتاد می تونید زیرشو خاموش کنید و مقداری خامه ی صبحانه یا کره اضافه کنید و داخل ظرف بکشید و نوش جان کنید .
من برای هر یک لیوان برنجِ ترجیحا ایرانی شش لیوان شیر و شش قاشق شکر و نصف پاکت خامه استفاده میکنم .
یکی از دوستان هم ایده برای مسافرت می خواستن که این ظرفهای چند تکه ی درب دار گزینه ی مناسب و جمع و جوری برای مسافرت و گردش هستند مخصوصا این ظرف حلالیها که از ظرف زیرش جدا میشن .

راستی رو چمنها هم نشینید کار خیلی بدیه منم فقط برای چند لحظه عکاسی فرش رو روی چمنها پهن کردم و زودی برداشتم و کنار چمن کاریها پهنش کردیم و نشستیم 😊

دوستتون دارم شاد باشید 😘😘😘❤❤❤
#شیربرنج #شیر_برنج #گردش#تفریح #پیکنیک #پاییز #نان_پنیر_سبزی
...
نظرات