عکس Lady arezoo
ماکارونی
Lady Arezoo
۵
۱۸۹

Lady arezoo ماکارونی

۱۵ دی ۹۸
#‌ماکارونی🍝🍝🍝🍝
دستپخت آرزو بانو👩‍🍳👩‍🍳

ماکارونی۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز٣ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
سماق ١ ق غ
پودر آویشن ١ ق غ
سیر تازه ٢ حبه
پودر سیر ١ ق م
گوجه فرنگی ٣ عدد

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. مقداری نمک و روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد ماکارونی ها را داخل آب جوش می ریزیم.

در این هنگام ممکن است ماکارونی ها به هم بچسبند. برای جلوگیری از چسبیدن ماکارونی ها با یک چنگال ماکارونی ها را به آرامی هم می زنیم. اگر ماکارونی ها را به صورت کامل در آب ریخته اید و نیمی از آنها از آب بیرون مانده است.

پس از ۱ دقیقه می توانید با یک قاشق آنها را فشار دهید تا زیر آب بروند و نرم شوند. توصیه من اینست در این مرحله ماکارونی را زود بر دارید تا در پایان کار ، ماکارونی شما خیلی نرم و له نشود. حداکثر حدود ۴ تا ۵ دقیقه زمان برای نرم شدن ماکارونی ها کافی است.
یه لیوان از اب ماکارونی رو بر میداریم
پس از گذشت این زمان ماکارونی ها را در آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در مرحله بعد به سراغ تهیه سس ماکارونی می رویم.
اولین مرحله گوشت چرخ شده رو با یک عدد پیاز رنده شده همراه پودر سیر و نمک و فلفل و زردچوبه و مخلوط کرده و حدود ١ یا ٢ ساعت درون یخچال گذاشته با این روش طعم گوشت عالی میشه و ماکارونی شما خوشمزه تر
بعد دو عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک تابه با کمی روغن تفت می دهیم.

مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و پس از اینکه پیاز نرم شد ، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم. کمی مواد را تفت می دهیم سپس فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. ٢ یا ٣ عدد گوجه رو درون اب جوش می اندازیم تا پوستش راحتر جدا بشه بعد با چاقو پوستشو میگیریم و رنده کرده به سس اضاف میکنیم و بعد تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب سس گرفته شود.

و مواد کاملا نرم و پخته شوند. پس از اینکه مواد سس پختند ، نمک و فلفل و سیر و سماق و اویشن به آن اضافه می کنیم. ودر اخر رب و اضافه کرده و مجددا مواد را کمی تفت می دهیم تا هم خوب مخلوط شوند و هم طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.
بعد سس و لا به لای ماکارونی میریزیم
و یه لیوان اب کی از قبل از ابکش کردن ماکارونی برداشته بودیم و روی ماکارونی میریزیم بعد حرارت و کم کرده دم کنی رو میگذاریم
برای ته دیگ از سیب زمینی استفاده کنید
امیدوارم درست کنید ودر کنار خانواده لذت ببرید😍
دوستدارتون آرزو بانو👩‍🍳
...
نظرات