عکس ژله هندوانه ای
♡mahla_delaramii
۲۸
۸۹۶

ژله هندوانه ای

۲۲ دی ۹۸
#ژله#هندوانه#یلدا#98#چله
سلام🤗نامبرده باقیات صالحات یلدا رو هنور داره پست میکنه😅😅

#ژله هندوانه ای

ابتدا ۱بسته ژله انار(یاهر ژله قرمز رنگ) رو در یک لیوان آبجوش کاملا حل میکنیم وقتی در محیط کاملا خنک شد ، نصف لیوان شیر رو به ژله اضافه کرده و کاملا مخلوط میکنیم میتونید برای خوشرنگ شدن چندقطره رنگ قرمز به ژله اضافه کنید.
نکته مهم : حتما حتما حتما ژله و شیر باید باهم ،همدما باشن وگرنه شیر در ژله بریده بریده میشه پس حتما ژله خنک باشه و شیر هم در محیط باشه
کف قالب رو کمی چرب میکنیم ژله انار رو داخل قالب ریخته در یخچال گذاشته تا نیم بند شود. حالا میریم سراغ لایه دوم ، نصف بسته ژله آلوورا (البته من یکم از نصف کمتر ریختم چون میخواستم لایک خیلی نازک باشه)رو با نصف لیوان آبجوش مخلوط و کاملا حل میکنیم و مجدد میزاریم خنک بشه سپس یک چهارم لیوان شیر هم دما با ژله رو بهش اضافه و هم میزنیم و روی ژله انار نیم بند شده میریزیم(ژله انار باید یکم حالت چسبندگی داشته باشد تا لایه بعدی ازش جدا نشه)
برای لایه آخر هم نصف بسته ژله کیوی رو با نصف لیوان آبجوش مخلوط و حل میکنیم بعد از خنک شدن با یک چهارم لیوان شیر هم دما با ژله مخلوط میکنیم و کاملا هم میزنیم میتونید برای خوشرنگ شدن ۱تا۳ قطره رنگ سبز به ژله اضافه کنید سپس روی ژله آلوورای نیم بند شده ریخته و در یخچال میزاریم تا کاملا بسته و ژله هامون سفت شوند.
موقع برگرداندن هم ابتدا با چاقوی نازکی لبه های ژله رو از قالب جدا کرده(یعنی چاقو رو دورتادور قالب میکشیم) چند ثانیه قالب رو در آبگرم گذاشته و سریع در ظرف سرو برگردانید. و از شکلات اشکی یا چیپسی بعنوان تخم هندوانه استفاده کنید.
...
نظرات