مواد لازم

ژلو کیک هندوانه

۶
مواد اصلی
پودر ژله هندوانه
۱۰۰ گرم
آرد
۲ لیوان
شکر
۱ لیوان
تخم مرغ
۴ عدد
روغن
۱ لیوان
آب هندوانه
۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
شکلات چیپسی
به مقدار لازم
رنگ خوراکی
به مقدار لازم
خامه فرم گرفته یا باترکرم
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

ژلو کیک هندوانه

طرز تهیه

ژلو کیک هندوانه

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، شکر و تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بریزید و چند دقیقه با همزن بزنید تا شکر حل شود سپس آب هندوانه و روغن را کم کم به مواد اضافه و مخلوط کنید.
۲
آرد ، پودر ژله ، بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط و کم کم به مواد دیگر اضافه و با قاشق مخلوط کنید ( زیاد هم نزنید ، فقط تا حدی که مواد مخلوط شوند کافی است ).
۳
ته قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید ، مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۳۰ – ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد ( پس از ۳۰ دقیقه کیک را چک کنید ).
۴
کیک را از فر خارج کنید و پس از اینکه خنک شد از وسط به دو قسمت برش بزنید ، خامه یا باتر کرم را با رنگ خوراکی قرمز رنگ کنید ، روی لایه اول مقداری خامه یا باتر کرم قرمز بریزید و پخش کنید و روی آن مقداری شکلات چیپسی بپاشید و لایه دوم را قرار دهید.
۵
مقداری خامه یا باتر کرم را با رنگ های قرمز و سبز رنگ کنید و کیک را با آن پوشش دهید ، در پایان مقداری چیپس شکلاتی خرد شده را روی سطح کیک بریزید ، کیک را در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس سرو کنید.
سایر نکات

ژلو کیک هندوانه

میتوانید به جای آب هندوانه از آب میوه یا شیر استفاده کنید ، در صورتی که ژله هندوانه در دسترس ندارید از ژله با رنگ های مشابه استفاده کنید.
نظرات دستور پخت

ژلو کیک هندوانه