عکس کیک گردویی علی - کپشن رو بخونید
علی
۶۰۸
۹۸۰

کیک گردویی علی - کپشن رو بخونید

۸ فروردین ۹۹
🔷🔶🔷👋👋👋👇👇👇👇👇👇👇👋👋👋🔷🔶🔷


سلام
انشاءالله که حالتون عالی باشه.

موضوعات رو #آبی کردم جهت صرفه جویی در وقت شما عزیزان.
موضوعات:
#عشق_مجازی
#کرونا
#قوانین‌دوست‌داشتن

[نظرات رو بخونید، اگر از کامنتی خوشتون اومد قلب کوچیک کنار کامنت رو بزنید. نظرات برتر رو استوری میکنم با اجازه خود کاربرا]

🔵 #اینستا : آیدی من : lifestyle_iran
لینک (قابل استفاده حتی واسه اونایی که اینستا ندارن)

https://www.instagram.com/lifestyle_iran/



🔵 #دعا : خدایا کمک کن اثر پروانه یادمون نره.


🔵 #کیک_گردویی : کیک زحمت خواهر عزیزم هست. بسیار خوشمزه و «دلم میخواد بازم بخورم» بود. بابت چینش دکور ضعیف عذر میخوام شما به هنرمندی خودتون ببخشید. خدا همه خواهرارو حفظ کنه.


🔵 #عشق_مجازی : این مبحث رو قبلاً مقداری مطلب در موردش نوشتم. این روزا چون همه جا تعطیله و نقش دنیای مجازی خیلی پر رنگ شده، از طرفی هم حوصله‌ها سر رفته، فکر میکنم آمار عشقای مجازی و شکست عشقی‌های مجازی هم بیشتر میشه. کاری ندارم واقعا عشق هستن یا نه ... کوچیک و بزرگ و مجرد و متاهل هم نداره قضیه ... با چنتا لایک و کامنت ماجرا شروع میشه، با چت و استیکر به اوج احساسات میرسن و با پیدا شدن گزینه‌های جدید جدایی و افسردگی میمونه. این شکستای به ظاهر عشقی باعث میشن آدما به عشق بدبین بشن. با تکرار این شکست‌ها افراد فکر میکنن اصلا عشق دروغه. چون سابقه عشق تو ذهنشون داغون شده هست. در حالی که نباید فکر کنیم یه عکس پروفایل و یکم توجه و چارتا شکلک معنیش میشه عشق. صبح تا شب چت کردن با این آدم، شب تا صبح رو بخاطرش بیدار موندن و بخاطرش گریه کردن هم معنیش نمیشه عشق. اینا ظاهر قضیه‌س. دلیل ایجادش هم کمبود محبت و حس تنوع طلبی آدمه. عشق وقتی به وجود میاد که ما زندگیمون نرمال باشه و نخوایم با وجود یک نفر کمبودای زندگیمونو برطرف کنیم. معضل دیگه‌ای که تو روابط مجازی و بدبین شدن به عشق هست، اینه که اون آدم دیگه نمیتونه به کسی اعتماد کنه. به سختی ازدواج میکنه و بعد ازدواج همش فکر میکنه همسرش بهش خیانت میکنه. اینایی که مینویسم چنتا جمله‌ن اما جهنم خیلی‌ها هست.مواظب خودمون باشیم. عشق خیلی فراتر از مرزبندی‌های ما هست. مجازی و واقعی و اینا عشق رو طبقه‌بندی نمیکنن. لطفاً رو کشش‌ها و خوشمون اومدن‌ها و دوستیامون برچسب عشق نزنیم و عشق رو بدنام نکنیم. میتونیم یاد بگیریم که میشه تو مجازی به آدما فارغ از جنسیتشون نگاه کرد. میشه با آدما دوست بود و عاشق و احساساتی نشیم.
👈 یه نکته خیلی مهم اینجا هست، به نام «ظرفیت». بعضیامون ظرفیت این مدل دوستی‌ها رو داریم، بعضیامون نمیتونیم فارغ از جنسیت آدما باهاشون در ارتباط باشیم. این ظرفیت به ذات و نحوه تربیت و محیط زندگی ما بستگی داره. اونایی که ظرفیت رو ندارن، ناراحت نشن، چون میتونن با چیزی به غیر از ارتباط با جنس مخالف وقتشونو پر کنن که خیلی هم بهتره. مثل کار، ورزش، هنر و ... .
👈👈👈 لطفاً اگر تجربه‌شو داشتین کامنت کنید تا برای بقیه هم قابل استفاده باشه. بعد از نوشتن کامنت میتونید پاکش کنید و من بدون ذکر نام کامنت شما رو استوری میکنم.


🔵 #کرونا : تو این روزا یاد آدم و حوا میوفتم که از میوه درخت ممنوعه خوردن و نتیجه‌ش شده حضور ما در دنیا. البته اونا شاید نمیدونستن قراره نسل آدم رو به چه روزگاری بندازن. بهشت رو دادن و اومدن این دنیا. ولی اونایی که میرن مسافرت و عامل انتقال ویروس کووید-۱۹ هستن، میدونن که چه جنایتی میکنن و توجه نمیکنن. نمیدونم توجه کردین یا نه ... خانواده‌هایی که عزیزی رو بخاطر این ویروس از دست دادن بیشتر به پیشگیری توجه میکنن تا اونایی که تهدید واقعی رو حس نکردن. گاهی دلم میخواد ته دلم بگم ای کاش اینایی که بی دلیل میرن سفر خودشون یا خانواده‌شون از ویروس تلفات بدن تا حواسشونو جمع کنن و دیگه نرن سفر و بشینن تو خونه. اینا همونایی هستن که میگن من تو کشتی زیر پای خودمو سوراخ میکنم به بقیه چه ربطی داره؟ ولی خب نمیشه همچین چیزی واسه بقیه آدما خواست. چون اونا بگیرن و تلف بشن چار نفر اطرافشون هم مبتلا میشن و کار بدنه بهداشت و درمانی کشور خسته‌تر میشه و این اصلا خوب نیست.
👈👈👈 در این مورد کامنت بذارید، نظر خودتونو بگید. اگر سفر کردید و دلیلش رو موجه میدونید یا حتی پشیمونید برامون بنویسید.


🔵 #قوانین‌دوست‌داشتن : احتمالا خیلی براتون پیش اومده که فکر کنین چیکار کنین دوست داشتناتون پابرجا بمونه. تو این کپشن هدف عمده دوست داشتن زوجین مد نظر هست اما من هربار که میخونمش میبینم قابل تعمیم به پدر مادر خانواده و دوستامون هم هست. ما خانواده مونو دوست داریم و اونجا دوست داشتن پایدار هست. اما در مورد زوجین گاهی پیش میاد که بعد از چند سال به این نتیجه میرسن که دیگه مثل سابق هم رو دوست ندارن. این خیلی عادیه چون اون عشق آتشین دیگه فروکش میکنه. هیچ عیبی هم نداره. اما خب حالا چیکار کنیم با وجود این فرو کش باز هم زندگیمون گرم و هیجان انگیز باشه؟

جواب این سوال ۹ بند هست. اما من در هر کپشن سعی میکنم چنتاشونو بگم که طولانی و حوصله سر بر نباشه.

راستی تا یادم نرفته ... اگر تازه ازدواج کردید و هنوز عشق آتشین رو دارید تجربه میکنید از همین الان باید رو این موارد کار کنید تا زندگیاتون به اینا عادت کنه و بعدا احساس سردی شدید نکنید در زندگی.

موارد اول تا سوم رو تو کپشن قبلی نوشتم دوست داشتین بخونین.


👈 چهارم : با ترسامون روبرو بشیم و بهشون غلبه کنیم: منظور از ترس، ترس از اینه که مبادا من نتونم اونطوری که باید طرفم رو دوست داشته باشم و به اون رابطه عالی برسم. چجوری قراره باهاش روبرو بشیم؟ به زبون میاریم، مینویسیم، بیان میکنیم. فکرامونو باید بیان کنیم. یه رابطه محل تبیین افکاره. در مورد رابطه‌مون چه فکری میکنیم؟ دوست داریم چجوری بشه؟ به کجا برسه؟ چه شکلی باشه؟ و مهمتر اینکه چجوری میخوایم بهش برسیم؟ در موردش فکر کنیم و به زبون بیاریم. این کار باعث میشه بفمیم هر کدوممون دیدمون به رابطه چجوریه. اینجوری میفهمیم کدوم فکرا و اعمال باعث میشه رابطه از مسیر کمالش خارج بشه. چه از طرف ما چه از طرف فرد مقابل ما. اینجوری از همین الان براشون نقشه میکشیم. کدومشون قابل تحمله؟ کجاها میتونیم ببخشیم؟ کجا قراره سفت و سخت پای حرفمون بمونیم و نگذریم؟ و مهمترین سوال: چجوری میخوایم با این موانع برخورد کنیم تا رابطه مسیر کمال خودشو طی کنه و دوست داشتن پایدار بمونه؟


🔵 #عشق : به عشق همه آدما #در_خانه_بمانیم .





مثل همیشه منتظر کامنتای شما دوستان هستم.
من نقد رو ترجیح میدم، لطفا.
اگر پست به نظرتون قابل استفاده هست، #استوری بفرمایید.
#عشق #محبت #طنز #کیک #نظر #استوری #علی #پسرونه #مشاوره #مشاور #اجتماعی #اعتماد_به_نفس #فرهنگی #دانشجو #کار #خودشناسی #ازدواج #تربیت #کودکان #خانواده #مجرد #کتاب #خودسازی #خدا #alicoook
@alicoook
https://sarashpazpapion.com/user/5d0f1f24f0b210.89449572
...
نظرات