عکس کیک شربتی
_nafiseh.64
۲۶۰
۱۰k

کیک شربتی

۲۱ فروردین ۹۹
سلام دوستای گلم 🌻🌻🌻
ولادت با سعادت صاحب الزمان و نیمه ی شعبان مبارک ❤❤❤
ان شاء الله امام زمان بهمون نظر کنن تا بلایا رو به سلامتی پشت سر بزاریم 🤲
سزاوار است که انسان نسبت به خدا خوش گمان باشد. خداوند میفرماید: من نزد گمان خوب بنده خود هستم. ( یعنی اگر بنده ای نسبت به من گمان خوبی داشته باشد من هم همان گمان را عملی می کنم.)
جشن ما برای تولد امام زمان (ع) که ان شاء الله با عمل نیک هدیه ی کوچکی باشد برای آقا 🤲
کیک باقلوا (شربتی) نفیسه پز
مواد لازم
روغن نیمه جامد شش قاشق غذاخوری
ماست چهار قاشق غذاخوری (آبکی نباشد)
شکر دو سوم لیوان
آرد قنادی دو لیوان
تخم مرغ چهار عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر دو قاشق چایخوری
برای تهیه ی شربت
یک لیوان آب
یک لیوان شکر
زعفران و گلاب به مقدار لازم
ابتدا روغن و شکر را با همزن بزنید تا شکر در روغن حل شود بعد یک دونه از تخم مرغها را داخلش بشکنید ، وانیل بریزید و خوب همبزنید بعد تخم مرغ دوم و بعد سوم تا هر چهار تخم مرغ دونه دونه خوب همزده شوند .
حالا ماست را اضافه کرده مقداری با همزن بزنید و همزن را کنار گذاشته آرد و بکینگ پودر الک شده را اضافه کرده با لیسک آروم مخلوط کنید و داخل قالب بیست در سی که چرب و آرد پاشی شده ریخته داخل فر قرار داده تا کیک پخته شود با حرارت صد و هشتاد تقریبا بین چهل و پنج تا یک ساعت زمان نیاز دارد. در آخر چند دقیقه گریل را روشن کنید تا روی کیک طلایی شود اما حواستون باشه چون ممکنه روی کیک زود بسوزه .
حالا برای شربت آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا شکر در آب حل شده دو سه دقیقه بجوشد بعد شعله را خاموش کرده زعفران اضافه کنید و چند قاشق گلاب وقتی کیک و شربت هر دو خوب خنک شدن کیک را برش زده از شربت همه جای کیک بریزید و حداقل سه ساعت اجازه دهید شربت به خورد کیک برود نوش جان ❤❤❤ #ولادت_امام_زمان #ولادت #ظهور #جشن #کیک#کیک_شربتی #کیک_باقلوا#نان_پنیر_خیار #ژله#چای #فینگر_فود
...
نظرات