عکس #کیک_یخچالی
somayeh_banoo96
۱۲
۹۶

#کیک_یخچالی

۱۰ اردیبهشت ۹۹
شیر ۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی پور ۴ بسته
گردو خرد شده مقدار کافی
کره ۵۰ گرم
موز۳ عدد
کیک یخچالی:
ابتدا و در شروع مایه شکلاتی کیکی یخچالی را درست می کنیم و برای این کار ابتدا یک قابلمه بر می داریم و داخل ان ۲ لیوان شیر و ۱ لیوان شکر می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم. سپس شیر وشکر را هم می زنیم تا مخلوط شوند و شکر در شیر حل شود.
سپس در این مرحله3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۲ قاشق غذاخوری ارد ابتدا با هم مخلوط می کنیم و سپس ان را به قابلمه حاوی شیر و شکر اضافه می کنیم و مواد را هم میزنیم تا مخلوط شوند. منتظر می شویم تا مواد داخل قابلمه بجوشد و سفت مانند فرنی شود و کاملا یکدست شود.
سپس در این مرحله 50 گرم کره را داخل قابمه فوق الذکر می ریزیم و کره را هم می زینم تا داخل مواد قابلمه  یعنی شیر و ارد و شکر و پودر کاکائو ذوب شود. سپس زیر گاز را خاموش می کنیم و قابلمه را از روی گاز بر می داریم.
سپس در این مرحله ته یک ظرف مستطیلی یک ردیف از بیسکویت پتی پور ساده و یا کاکائویی را می چینیم . سپس کمی گرد خرد شده روی بیسکویتها می ریزیم تا تمام سطح ان را بپوشاند. سپس روی گردوها را با موزهای خرد شده به صورت حلقه می پوشانیم و پر می کنیم.
سپس در این مرحله مایع شکلاتی تهیه شده در مراحل قبل با شیر و شکر و ارد و کره و کاکائو را روی موزها داخل ظرف مستطیلی می ریزیم ( مایه شکلاتی هنگام ریختن روی موز و بیسکویتها ، باید داغ باشد  تا دسر ما نرم شود ).
سپس در این مرحله3 مجدد روی مایه شکلاتی یک ردیف بیسکویت قرار می دهیم و روی انها به ترتیب گردوخرد شده و موز حلقه ای می ریزیم و روی ان مایه شکلاتی می ریزیم. این کار را انقدر تکرار می کنیم تا مواد ما تمام شوند. لایه اخر بهتر است شکلات باشد. وقتی همه لایه ها اماده شدندن کیک را برای 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا همه مواد سفت شوند و کیکی حالت دسری پیدا کند.
سپس در این مرحله بعد از طی شدن زمان لازم کیک را از یخچال بیرون می آوریم (ان را در صورت تمایل با نارگیل و بیسکویت پودر شده و پودر پسته . شکلات تزیین می کنیم) و ان را برش می زنیم و برای عصرانه و یا در مهمانی سر میز ناهار و یا شام و در کنار غذای اصلی نوش جان می کنیم.این کیکی هر چه بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.نوش جان
.
#دسر#کیک_یخچالی#ماه_رمضان#قرنطینه#در_خانم_بمانیم
...
نظرات