عکس حلوای اوماج
soooomayeh
۸
۱.۷k

حلوای اوماج

۱ خرداد ۹۹
حلوا، خیرات آخرین پنجشنبه ماه رمضان.برا شادی روح همه ی اسیران خاک صلوات


طرز تهیه
4 لیوان آرد
1 قاشق زردچوبه
1 لیوان آب یا شیر
2 و 1/2 لیوان شکر
2 لیوان آب
3 قاشق زعفران غلیظ دم کرده
1/2 فنجان گلاب
مراحل
2 ساعت
برای تهیه شربت ابتدا شکر و آب و زعفران را روی حرارت میگذارید تا بدون هم زدن فقط شکر در آب به مدت ده دقیقه حل شود ولی قوام نیاید. بعد در آخر گلاب را اضافه کنید.


ابتدا در سینی بزرگ آرد را میریزیم و آب یا شیر را اسپری میکنیم و یک قاشق زردچوبه میریزیم و بین دو دست خوب میسابیم تا جایی که آرد تبدیل به گلوله های ریز و زبری شود.


سپس با اتمام کار آرد را در سبد پلاستیکی الک میکنیم و با دست میسابیم تا دانه های به هم چسبیده از هم جدا شوند. دوباره آرد الک شده را در سینی میریزیم و میگذاریم چند ساعت بماند تا خشک شود. اگر وقت کافی ندارید میتوانید آرد الک شده را در قابلمه روحی کمی تفت دهید تا گرما باعث خشک شدن زود آرد شود.


بعد از تفت دادن دوباره از الک رد میکنیم تا دانه ها کاملا مشخص باشند. بعد در قابلمه حدود چهار قاشق روغن مایع میریزیم(من یکم بیشتر ریختم در حدی که آردم حالت مرطوب پیدا کرد) و آرد الک تفت داده شده را میریزیم و خوب با روغن مخلوط میکنیم تا جایی که رنگ آرد کمی تیره شود. سپس شربت حلوا را کم کم اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم تا شربت کاملا به خورد حلوا برود و آبکی نباشد و قوام بیاید. بجای شربت میتوان ازدو لیوان شیره انگور هم برای این مقدار استفاده کرد. نوش جان
...
نظرات