عکس کیک تیرامیسو
❤Royal.fairy❤
۲۲
۱.۵k

کیک تیرامیسو

۶ مرداد ۹۹

سلام عزیزانم❤🥀



تو نهایتِ عشقی
نهایتِ دوست داشتن
و در لابلای این بی نهایت ها
چقدر خوشبختم
که تو سهم قلب منی
تقدیم به همسر وپسرم که عاشق این دسر هستن❤❤

مواد لازم برای تهیه #کیک_تیرامیسو

کیک اسفنجی ۱ عدد
نسکافه یا قهوه ۵ قاشق غذاخوری
آب جوش ۸ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
خامه قنادی ۲ پیمانه
پودر قند ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۳۰۰ گرم




#نکات_مربوط_به_پنیر_ماسکارپونه
در بین پنیر‌های خامه‌ای پنیر ماسکارپونه بهترین گزینه برای تهیه تیرامیسو است، اما نسبت به پنیر‌های دیگر قیمت بالایی دارد بنابراین در شرایط اقتصادی فعلی احتمالاً برای خیلی‌ها گزینه مناسبی نیست لذا می‌توانید پنیر‌های خامه‌ای دیگر را که به نسبت قیمت مناسب تری دارند را جایگزین کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که پنیری را انتخاب کنید که درصد شوری آن خیلی کم باشد، چون اگر پنیر شور باشد ترکیب شوری و شیرینی طعم خیلی بدی می‌شود.

 




#نکات_مربوط_به_خامه_قنادی
معمولاً یکی از سخت‌ترین کار‌های مربوط به قنادی از نظر هنرجو‌های مبتدی فرم دادن خامه قنادی است، اما باید بهتون بگم که اصلاً کار سختی نیست و فقط نیاز به تجربه و کسب مهارت و دقت دارد.

بعضاً گفته می‌شود که برای فرم دادن خامه آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید، اما همان طور که قبلاً هم گفته در قنادی خیلی نباید روی این زمان بندی‌ها تمرکز کنید و مهم‌تر از زمان بندی این است که شما ابزاری که در اختیار دارید را بشناسید.

به عنوان مثال ممکن است که همزن شما یک همزن قوی یا متوسط باشد مسلما نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن حاصل می‌شود متفاوت است ممکن است که با همزن متوسط در ۱۵ دقیقه خامه آماده شود، اما همان نتیجه با یک همزن قوی در ۸ دقیقه به دست بیاید.

حالا اگر شما قدرت همزنتان را ندانید و با همزن قوی ۱۵ دقیقه خامه را هم بزنید نهایتاً چیزی که به دست می‌آید خامه فرم گرفته نیست و اصطلاحاً خامه تبدیل به کره می‌شود بنابراین به زمان بندی‌ها توجه کنید، اما معیار اصلی باید آشنایی و شناخت ابزار کارتان باشد در این قسمت طریقه صحیح فرم دادن خامه قنادی را بیان می‌کنیم.

همیشه وقتی خامه را از لوازم قنادی‌ها تهیه می‌کنید بسته به نیازتان آن را در بسته‌های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کمتر بسته بندی کنید تا وقتی که خواستید از آن استفاده کنید فقط بسته مورد نیاز را از فریزر خارج کنید برای شروع کار باید خامه یخ زده را از فریزر خارج کنید در دمای محیط قرار دهید تا یخ زدایی شود و حالت بستنی پیدا کند.

 




بعد خامه را در کاسه بریزید و همزن را روی دور متوسط قرار دهید وقتی یک دست شد روی دور تند قرار دهید خامه وقتی زده شده نیست براق است، اما وقتی شروع به آماده شدن می‌کند کم کم رنگ آن مات می‌شود وسط کار یک بار همزن را خاموش کنید و با لیسک آرام به صورت دورانی هم بزنید و خامه را زیر و رو کنید تا خامه‌های زیر ظرف هم زده شود.

علاوه بر مات شدن خامه یکی دیگر از نشانه‌های خامه فرم گرفته این است که رد پره‌های همزن روی آن می‌افتد و وقتی سر همزن را از داخل ظرف خامه بیرون می‌آورید باید خامه داخل آن گیر کرده باشد همچنین خامه وقتی آماده شود اگر ظرف را بر عکس کنید نمی‌ریزد.

وقتی خامه آماده شد آن را زیاد هم نزنید خامه را هر بار به اندازه نیازتان فرم دهید، چون بعد از یک بار فرم دهی دیگر نمی‌توانید برای تزیین کیک از آن استفاده کنید.


#طرز_تهیه_کیک_تیرامیسو

 ۱_ابتدا کیک اسفنجی تونو بپزید.

۲_ پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه + پودر قند الک شده را با همزن هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

۳-خامه قنادی فرم گرفته رو اضافه کنید.

۴- نسکافه یا قهوه را با آب جوش مخلوط کنید تا حل شود وقتی از دما افتاد نصف آن را به مخلوط پنیر و پودر قند اضافه کنید و با همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید.


۵_ کیک اسفنجی را به ۲ یا ۳ لایه تقسیم کنید برای برش زدن کیک حتماً از چاقوی اره‌ای دندانه ریز استفاده کنید یک دستتان را روی کیک قرار دهید و با دست دیگرتان کیک را برش بزنید.

۶- با برس روی کیک را با قهوه یا نسکافه کاملاً مرطوب کنید سپس خامه را روی کیک بریزید و با کمک پالت صاف کنید وقتی که خواستید لایه دوم را روی لایه اول قرار دهید روی کیک را با نسکافه یا قهوه آغشته کنید بعد لایه دوم را روی مواد قرار دهید و کل سطح کیک را از خامه آغشته کنید و پودر کاکائو بپاشید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس آماده سرو است.

۷- تیرامیسو را می‌توانید با شکلات آب شده، خامه فرم گرفته، توت فرنگی، شکلات چیپسی، انواع مغزها، پودر قهوه و. تزئین کنید

...
نظرات