مواد لازم

تیرامیسو شکلاتی

۱۰
مواد اصلی
پنیر ماسکارپونه یا خامه ای
۲ لیوان
پودر کاکائو
۳ قاشق غذا خوری
بیسکویت لیدی فینگر(یا پتی بور)
۲۰ عدد
قهوه سرد
۱ لیوان
روغن مایع
۱/۴ لیوان
چیپس شکلات
۱ لیوان
شکر
۱ لیوان
تخم مرغ
۶ عدد
کلمات کلیدی

تیرامیسو شکلاتی

طرز تهیه

تیرامیسو شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
تخم مرغ ها و شکر را داخل کاسه ای فلزی یا شیشه ای بریزید و مخلوط کنید.
۲
قابلمه ای را از اب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و بخار کند سپس کاسه تخم مرغ و شکر را روی حرارت بخار اب قرار دهید و با همزن دستی حدود ۵ دقیقه بزنید تا رنگ مایه کرم شود.
۳
کاسه را از روی بخار اب بردارید و روی میز قرار دهید و مجدد مخلوط کنید و تا زمانی که احساس کنید مواد خنک شده است این کار را ادامه دهید ( ۵ تا ۱۰ دقیقه طول میکشد ) ، پس از خنک شدن پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه را اضافه و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.
۴
قهوه آماده سرد ( برای تهیه قهوه باید ۱ قاشق چایخوری قهوه را با ۱ قاشق چایخوری شکر و ۱ لیوان اب مخلوط کنید و روی حرارت هم بزنید تا به جوش بیاید ) ، ۲ لیوان آب جوش ، پودر کاکائو و روغن مایع را مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مواد ترکیب شوند.
۵
کرم را با چپیس های شکلاتی مخلوط کنید.
۶
بیسکوییت ها را به نوبت داخل مخلوط قهوه که آماده کرده اید بزنید و ته ظرف بچینید ( باید بیسکوییت ها را سریع داخل قهوه بزنید و خارج کنید تا بیسکوییت ها شل نشوند ).
۷
مقداری از کرم تیرامیسو را روی بیسکوییت ها پخش کنید و به همین صورت ۲ – ۳ لایه بیسکوییت و کرم روی هم قرار دهید ، لایه آخر و پس از پخش کردن کرم مقداری پودر کاکائو روی تیرامیسو بپاشید و چند ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر سرد شود ( بهتر است دسر یک شب داخل یخچال بماند ).
۸
دسر تیرامیسوی شکلاتی مون آماده است.
تصاویر مراحل تهیه

تیرامیسو شکلاتی

بیشتر
نظرات دستور پخت

تیرامیسو شکلاتی