عکس کیک وانیلی در ماهیتابه رژیمی
پروانه
۶
۲۵۷

کیک وانیلی در ماهیتابه رژیمی

۲۹ مهر ۹۹
درود🌷🌷

دوستان عزیز من این کیک رو در ماهیتابه رژیمی درست کردم. شما دقیقا با همین دستور میتونید این کیک رو در فر (از قبل گرم شده) با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد، طبقه وسط به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه بپزید.

مواد لازم برای کیک ساده وانیلی در ماهیتابه رژیمی:
آرد: یک و نیم پیمانه
شکر: یک پیمانه سر خالی (یا سه چهارم پیمانه، اگر کم شیرین دوست دارید)
شیر یا ماست شیرین: نصف پیمانه
تخم مرغ: سه عدد
روغن: نصف پیمانه
بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری استاندارد شیرینی پزی
وانیل: به مقدار لازم
رنده پوست پرتقال: مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا آرد رو به همراه بیکینگ پودر سه بار الک کنید. تخم مرغ، شکر و وانیل و رنده پوست پرتقال رو با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه (۵ تا ۷ دقیقه). بعد شیر و روغن رو اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط کنید. سپس آرد رو طی سه مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. اگر دوست دارید میتونید مقداری پودر نارگیل، گردو و یا کشمش هم داخل مواد کیک بریزید. میتونید سه قاشق مرباخوری کاکائو یا قهوه فوری رو در مقدار خیلی کمی آب حل کنید و به نیمی از مواد کیک اضافه کنید و لایه لایه و یا در لایه بالایی استفاده کنید.
واشر ماهیتابه رژیمی رو دربیارید. دو عدد کاغذ روغنی کف ماهیتابه قرار بدید و روش روغن بمالید. تابه رو ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط رو به پایین گاز با (شعله پخش کن) قرار بدید تا گرم بشه. بعد مواد کیک رو داخلش بریزید و درش رو ببندید. ۵ دقیقه با حرارت متوسط رو به پایین و بعد ۴۵ دقیقه با حرارت خیلی کم قرار بدید تا بپزه. در نیم ساعت اول درش رو باز نکنید. بعد با تستر چک کنید، اگر تمیز بیرون اومد یعنی
پخته. اگر دوست داشته باشید میتونید ماهیتابه رو برش گردونید و ۵ دقیقه بذارید بمونه و بعد خاموش کنید.

.
.
.

#کیک #کیک_خانگی #کیک_تابه_ای #کیک_در_ماهیتابه_رژیمی #کیک_خونگی #کیک_بدون_فر #کیک_وانیلی #کیک_ساده
...
نظرات