مواد لازم

کیک موز رژیمی (بدون فر)

۲
مواد اصلی
آرد
یک لیوان سرخالی
موز بزرگ
یک عدد
شیر
یک چهارم لیوان
روغن
یک چهارم لیوان
پودر کاکائو
یک قاشق غذاخوری صاف
نشاسته ذرت
یک قاشق غذاخوری صاف
بیکینگ پودر
یک قاشق غذاخوری صاف
وانیل
یک قاشق چای خوری سرپر
عسل
یک قاشق غذا خوری سرپر
طرز تهیه

کیک موز رژیمی (بدون فر)

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
در مرحله اول بیکینگ پودر و پودر کاکائو و نشاسته ذرت را داخل لیوان میریزیم بعد قاشق قاشق آرد به لیوان اضافه میکنیم تا لیوان پر بشه البته سر صاف بعد سه بار الک میکنیم و کنار میزاریم.
۲
حالا تخم مرغ و عسل و وانیل را اینقدر با همزن می‌زنیم تا کرمی و کشدار بشه بعد موز را با پشت چنگال یا هر وسیله دیگه ای لِه میکنیم و به تخم مرغ و عسل اضافه میکنیم یکم می‌زنیم یکدست بشه بعد شیر و روغن را اضافه میکنیم در حد مخلوط شدن می‌زنیم در این مرحله مواد خشک را روی این مخلوط الک میکنیم و هم می‌زنیم .
۳
بعد به قالبی که چرب کردیم منتقل میکنیم و می‌ره برای پخت،من در قابلمه روی گاز پختم ،شعله پخش کن را نیم ساعت زودتر گذاشتم روی شعله کم تا حسابی داغ بشه بعد دم کنی گذاشتم روی قابلمه کیک و به مدت یکساعت گذاشتم پخت،حرارت باید یه کم از دم برنج بیشتر باشه. اگر هم میخواهید در فر بپزید زمان پخت و درجه حرارت با کیک اسفنجی برابر هست.
۴
وقتی پخت کمی صبر میکنیم تا از حرارت بیفته بعد از قالب خارج میکنیم میتونین کف قابلمه یا قالب کاغذ روغنی بندازین. اگر دوست داشتین میتونید روی کیک شیره انگور یا شیره خرما یا عسل رقیق بدین ولی بدون اینا هم در حد رژیم شیرینی قابل قبولی و احتیاجی نیست ولی اگر دوست دارین خیلی شیرین باشه میتونید از اینها استفاده کنید .
تصاویر مراحل تهیه

کیک موز رژیمی (بدون فر)

سایر نکات

کیک موز رژیمی (بدون فر)

دقت کنید از اول یه لیوان آرد اضافه نکنید همون‌طور که گفتم بیکینگ پودر و نشاسته ذرت و پودر کاکائو را داخل لیوان بریزید بعد قاشق قاشق آرد اضافه کنید تا یک لیوان سر صاف بشه،برای همین در دستور گفتم یه لیوان سر خالی آرد.برای گرفتن حباب هم یه سیخ چوبی را داخل مواد کیک میچرخونیم تا حبابش خارج بشه ،اگر قالب را به سطح بکوبیم پف مواد می‌خوابه.
در ضمن موز هر قدر رسیده تر و شیرین تر باشه کیک خوشم عطر و طعم تری خواهید داشت.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک موز رژیمی (بدون فر)
نظرات طرز تهیه

کیک موز رژیمی (بدون فر)