عکس قرابیه سیب
لیلا هوشیاری
۱۹
۳۸۵

قرابیه سیب

۲۱ دی ۹۹
سلام دوستای خوبم اینم یه شیرینی خوشمزه برای شبهای بلند زمستان با چایی محشر میشه مزه شیرینی مشهدی میده با این تفاوت که به نظرم تردتر و سبک تره

قرابیه سیب و دارچین🍪
یک نوع شیرینی ترکیه‌ای ترد و خوشمزه هست که طرفداران زیادی داره و برای پذیرایی گزینه مناسبی میتونه باشه. عطر سیب به همراه دارچین طعم خیلی خوبی به این شیرینی میده، خمیر شیرینی خیلی پوک و ترد هست و تو دهن آب میشه. بریم سراغ دستور این شیرینی خوشمزه و زیبا.دستور این دسر به دو بخش تقسیم میشه. بخش اول مربوط به تهیه خمیر شیرینه و بخش دوم درباره مواد توی شیرینی قرابیه سیبه.

مواد لازم:
( پیمانه یا لیوان برای همه مواد یکسان انتخاب شود)
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع نصف لیوان
شکر نصف لیوان
ماست نصف لیوان
آرد ۳ و نیم لیوان
وانیل شکری یک پاکت یا نصف قاشق چایخوری( اگر وانیل خالص بود نوک قاشق چایخوری)
برای مواد میانی:
سیب متوسط ۳عدد
شکر ۱ لیوان
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:
سیبها روپوست بگیرید و با رنده درشت رنده میکنیم و داخل تابه روی حرارت متوسط میزاریم و شکر اضافه کرده اجازه میدیم بپزه وقتی سیبها آب انداختن دارچین رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم آب سیب کاملا کشیده بشه و از روی شعله برمی‌داریم.
کره،تخم مرغ،روغن مایع،ماست،وانیل،شکر رو کاملا با همزن هم میزنیم بعد آرد رو کم کم اضافه میکنیم(کم کم آرد اضافه کنین تا وقتی که خمیر به دست نچسبه)و ورز میدیم بعد از مواد به اندازه نارنگی جدا میکنیم و وردنه میکشیم و از مواد میانی داخلش میزاریم و می‌پیچیم. داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه فر برقی و ۲۰۰ درجه فر گازی تاجایی که قسمت پایین قرابیه طلایی و رویه سفید بشه و بپزه میپزیم. بعد اینکه کاملا خنک شدن پودر قند الک میکنیم و قرابیه ها آماده سرو هستن نوش جان.
📌برای ورز دادن از کف دست استفاده نکنین چون خمیر کره داره ممکنه حرارت دست باعث بشه خمیر به روغن بیفته و این باعث میشه شیرینی خشک بشه.

#قرابیه#قرابیه_سیب#قرابیه_ترکیه_ای#قرابیه_سیب_گردو_دارچین#قرابیه_سیب_دارچین#قرابیه_سیب🍪#قرابیه_سیب_و_دارچین
@leila_hushyari
...
نظرات