عکس #پاپسیکل

#پاپسیکل

۱۰ اسفند ۹۹
_
#پاپسیکل
پاپسیکل یا پاپسکیلز در واقع یک نوع بستنی یخی می باشد ولی آیتم امروز ما راجب تلفیق بستنی با شکلات و کیک است که برای هدیه و روزهای خاص مانند ولنتاین و یا سالگردو ازدواج و یا هدیه تولد استفاده می شود. برای تهیه پاپسیکل شما باید یک قالب سیلیکونی بستنی را از لوازم قنادی های تهیه کنید این قالب برای شما بسیار کاربردی می تواند باشد می توانید انواع بستنی یخی را به راحتی داخل این قالب استفاده کنید قدم بعدی برای تهیه پاپسیکل تهیه شکلات رنگی می باشد که به دلخواه می توانید در هر رنگی که دوست دارید تهیه کنید و قدم آخر تهیه کیک شکلاتی که برای سهلوت در کار می توانید از کیک های بسته بندی استفاده کنید.
مواد لازم برای تهیه پاپسیکل:
کیک کاکائویی ۲۰۰ گرم
خامه ۱۰۰ گرم
شکلات رنگی به دلخواه ۲ بسته
چوب بستنی
قالب بستنی
طرز تهیه پاپسیکل
مرحله اول : تهیه خمیر شکلاتی
ابتدا کیک کاکائویی را با دست پودر کنید سپس به آن خامه اضافه می کنیم و خوب مخلوط کنید کیک باید به شکل خمیر در بیاد می توانید به دلخواه کمی شکلات قهوه ای ذوب کنید و اضافه کنید باید در نهایت یک خمیر نرم و لطیفی داشته باشید.
مرحله دوم : تهیه شکلات رنگی
سپس شکلات های مورد نظر را بن ماری کنید بدین صورت که شکلات را با چاقو خرد کنید و داخل کاسه ریخته و بمدت ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا ذوب شود و یا می توانید روی بخار آب قرار دهید و ذوب کنید. شکلات را داخل قالب بستنی ریخته و خوب همه جای قالب را با شکلات کاور کنید و دور قالب را تمیز کنید و چوب های بستنی را از طریق سوراخ زیر قالب وارد کنید و بمدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس قالب را خارج کنید و بعد چوب بستنی را خارج کنید و مجدد شکلات داخل قالب بریزید و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.
سپس قالب را خارج کنید و بعد چوب بستنی را خارج کنید و مجدد شکلات داخل قالب بریزید و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خوب شکلات سفت و بسته شود.
مرحله سوم : افزودن کیک شکلاتی
از مایه خمیر شکلاتی با کمک قاشق داخل قالب ریخته و روی چوب بستنی را وارد کنید و روی کیک را کاملا صاف کنید سپس مجدد شکلات روی کیک ریخته و با کاردک صاف کنید و دور قالب را تمیز کنید و برای ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات بسته شود و مجدد این مرحله را تکرار کنید و قالب را داخل یخچال گذاشته.
مرحله چهارم : تزئین پاپسیکل
وقتی شکلات کاملا سفت شد آن را به آرامی از قالب خارج کنید و روی پاپسیکال شکلات آب شده ریخته و با ترافل و نگین های تزئین و یا قالب حروف تزئین کنید و داخل باکس کادو قرار دهید. نوش جان
...
نظرات