عکس #بادمجان سوخاری

#بادمجان سوخاری

۶ فروردین ۰۰
#بادمجان سوخاری
درست کردن و خوردن غذاهای سوخاری گوشتی یا گیاهی خیلی پرطرفداره و برای خیلی ها غذاهای سوخاری بهترین نوع غذا به حساب میاد و می دونم کسانی که اهل پخت و پز هستن حتما نوعی از اون ها رو توی خونه تهیه و سرو کردن به خصوص مرغ سوخاری و قارج سوخاری که از محبوب ترین غذاهای سرخ کردنی هستند. برای درست کردن یک غذای سوخاری خوشمزه که حتی می شه غذای مجلسی هم به حساب بیاریمشون محدودیت خاصی نداریم و تقریبا با انواع گوشت و سبزیجات می شه سوخاری تهیه کرد مثل بال سوخاری، سیب زمینی سوخاری، تخم مرغ سوخاری، بادمجان سوخاری و… که اینها رو میشه به عنوان غذای اصلی یا فینگر فود و پیش غذا سرو کرد.
بادمجان از جمله گیاهانی است که اگر طرفدارش باشید بی شک به هر صورتی که تهیه بشه عاشقش می شید و از خوردنش سیر نمی شید چون هم بسیار لذیذ و دوست داشتنیه و هم پر خاصیت و مفید برای بدن.
من خودم از اون دسته آدم هایی هستم که به نظرم بادمجون رو می شه به عنوان عضو ثابت وعده های غذایی به هر شکلی مصرف کرد که قطعا بادمجون سرخ شده دوست داشتنی ترین نوعش برای منه. خب به این ترتیب من یکی از عاشقای بادمجان هستم و به همین دلیل امروز می خوام روش تهیه بادمجان سوخاری کاملا گیاهی و مخصوص گیاهخواران رو بهتون آموزش بدم که می تونید با انواع سس و دیپ سروش کنیدش.
طرز تهیه : اول بادمجانها را پوست کنده و به شکل خلالی برش بزنید مثل وقتی که سیب زمینی خلالی درست می کنید.بعد خوب بشورید و خشک کنید .سپس درسه ظرف جداگانه دریکی آرد گندم ، یکی آرد سوخاری و یکی هم تخم مرغ هم زده که بهتره با یکم شیر مخلوط بشه (من ازسه تا تخم مرغ استفاده کردم) قرار می دیم .بعد بادمجانهارو به ترتیب اول با آرد گندم خوب می غلطونیم بعد تو تخم مرغ هم زده طوری که کاملا با تخم مرغ آغشته بشه و بعد هم خیلی خوب با آرد سوخاری می غلطونیم .بعد در روغن خیلی داغ سرخشون می کنیم .شعله گاز باید متوسط یا کم باشه که خوب مغز پخت بشن .می تونید توی روغن نمک بریزید که بادمجانها بی نمک نشن یا اینکه قبل سرخ کردن بهشون نمک بزنید .مطمئنم عاشق طعمش می شید فوق العاده بود .حتما امتحانش کنید .
...
نظرات