عکس پیتزای ماکارونی
رویا۱۳۴۸
۷۵
۱.۱k

پیتزای ماکارونی

۲۳ فروردین ۰۰
🌼 فضایل و خواص سوره های قرآن کریم

💥فضیلت سوره عبس:

از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است: هر کس سوره های عبس و تکویر را قرائت کند، در بهشت تحت لوا و پرچم خداوند و در ظل توجه و کرامت اوست.
پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز در حدیثی فرمود: هر کس قرائت سوره عبس را مداومت بخشد، در روز رستاخیز شادمان و خندان خواهد بود، هر کس این سوره را بر پوست آهو بنویسد و همراه داشته باشد، هر جا رود، خیر و خوبی می بیند.

امام صادق (علیه السلام) در حدیثی فرمود: اگر مسافر در سفر این سوره را تلاوت کند، سفرش همراه آسایش و راحتی خواهد بود.
گفته شده که قرائت سوره عبس برای پیدا کردن هر گم شده و برای برگرداندن هر فراری مفید است.
اگر این سوره نوشته شده، و پس از آن اعداد و اشکال زیر در کنار آن ترسیم گردد: 0 1 5151 و در کوزه ای که دهانه اش تنگ است، قرار داده شود و درب آن بسته شود، باعث حبس بول سارق می شود و تا آنچه را که سرقت کرده، برنگرداند، مشکلش برطرف نمی شود.
گفته شده: این سوره در شأن پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نازل نشده، بلکه در حق فردی نازل شده که سرقت کرده بود و بیت المال مسلمانان را ضایع نموده بود. اصولا قرآن نازل شده تا حقوق به اهلش برگردد.
برخی خواص سوره همان گونه که گفته شد، همراه داشتن این سوره در مسافرت باعث راحتی و آسایش است، و اگر سه روز و هر روز هفت بار این سوره بر چشمی که خشک گشته قرائت شود، آن چشم سالم می گردد و نیز اگر برای چیزی که پنهان بوده و گم گشته است، قرائت شود، آن گم شده پیدا خواهد شد.

امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: هر کس این سوره را بر پوست نازک و روشنی بنویسد و در سفرها و هر جا که می رود، همراه داشته، سفرش همراه خیر و خوبی است.

گفته شده: هر کس در خواب ببیند که این سوره را تلاوت می کند و یا کسی برای او قرائت می نماید، گویای این است که اگر او چیزی به کسی بدهد، بر وی منت می گذارد و لذا تعداد کمی از مردم او را دوست ندارند.

در نقل دیگری از امام صادق (علیه السلام) بیان شده که چنین فردی با ضعیفان و نیازمندان با رأفت و مهربانی عمل می کند.

ختم ابجدی این سوره 132 بار است، و باعث سرور و شادی و گشایش در امور می شود. بسیار مناسب است کسانی که به نوعی متصدی کاری هستند، به آیات این سوره توجه کامل نمایند. در آیات 37 تا 42 این سوره آمده است: در آن روز هر کسی از آنان را کاری است که او را به خود مشغول می دارد. در آن روز چهره هایی درخشانند. خندان و شادانند؛ و صورت هایی در آن روز با غبار آلوده است، و دود تاریکی آن ها را پوشانده است، آنان همان کافران فاجرند.

📚فضایل و خواص سوره های قرآن کریم


#پیتزا#ماکارونی#پیتزا ماکارونی#
...
نظرات