عکس فرنی
❁Reyhoon❁
۶۳۵
۱.۴k

فرنی

۶ اردیبهشت ۰۰
دخترای خوشگلمو دوست داشته باشید🤗🍃
تزیین با رنگ غذا و شکلات رنده شده و گل محمدی 😍
🔍فرنی نشاسته توی پاپیون خیلی نشاستش زیاده و مزش تو ذوق میزنه قبلا با اون درست میکردم و خودم کمتر میزدم نشاسته رو اما ایندفعه با این دستور پختم کاملا راضی ام👇

برای 4 نفر
شیر دو پیمانه
شکر سفید معمولی دو قاشق غذاخوری
نشاسته دو قاشق غذاخوری
گلاب یک قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
* (من یک عدد هل زدم بجاش)

طرز تهیه فرنی با نشاسته ؛ یک دسر ساده و خوشمزه
مرحله اول
فرنی یک دسر محبوب و شناخته شده در تمام دنیا است که انواع متفاوتی داشته و ما طرز تهیه چند نوع از آن‌ها مانند فرنی ترکیه‌ای ، فرنی زعفرانی و فرنی شکلاتی را به شما آموزش داده‌ایم. اما این بار قصد داریم تا طرز تهیه یک نوع فرنی با نشاسته را با هم یاد بگیریم. برای شروع ابتدا دو پیمانه شیر سرد را داخل قابلمه بریزید و دو قاشق غذاخوری نشاسته به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شیر و نشاسته کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم
سپس قابلمه حاوی شیر و نشاسته را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و تمام مدت مواد داخل قابلمه که روی حرارت ملایم گاز قرار دارد را با یک قاشق چوبی به آرامی هم بزنید. اگر می‌خواهید مقدار فرنی شما بیشتر باشد باید توجه کنید که به ازای هر یک پیمانه شیر باید یک قاشق نشاسته اضافه می‌شود.

مرحله سوم
هم زدن را ادامه دهید تا فرنی شما به غلظت دلخواهتان برسد. سپس در این مرحله شکر را همراه با وانیل و گلاب به فرنی اضافه کنید و کمی هم بزنید. مواد را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف‌های مناسب سرو کنید. فرنی با نشاسته شما اماده است، می‌توانید روی آن‌ها را با دارچین یا خلال پسته و بادام تزئین کنید و در صورت تمایل آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند. نوش جان!

نکات تهیه فرنی با نشاسته
توجه داشته باشید که در طرز تهیه فرنی با نشاسته ابتدا باید نشاسته را داخل شیر سرد خوب حل کنید و سپس مخلوط شیر و نشاسته را روی حرارت گاز قرار دهید.
در هنگام طبخ فرنی مخلوط شیر و نشاسته را مدام باید هم بزنید تا گلوله نشود و قوام پیدا کند.
اگر می‌خواهید فرنی شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری به آن خامه اضافه کنید.
فراموش نکنید که فرنی را روی حرارت ملایم گاز تهیه کنید تا ته نگیرید.

https://kalleh.com/book/recipe/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/?amp

#فرنی #فرنی_با_نشاسته #فرنی_بانشاسته #ریحون
...