عکس حلوای انگشت پیچ جنوبی
تصویر از ستاره*
https://sarashpazpapion.com/picture/436964
...
مواد لازم

حلوای انگشت پیچ جنوبی

۱۸
مواد اصلی
آرد گندم
۱ کیلوگرم
شکر
۱ کیلوگرم
روغن مایع
۵۰۰ میلی لیتر
گلاب
۱/۴ پیمانه
آب
۳ لیوان
پودر پسته (برای تزیین)
به مقدار لازم
طرز تهیه

حلوای انگشت پیچ جنوبی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد را ۲ بار الک کنید .توی یک کاسه بزرگ شکر را با آب و گلاب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود .
۲
حالا مقدار آرد را توی ماهیتابه بزرگی بریزید و به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا تفت داده بشه بعد روغن مایع را اضافه کنید و شروع کنید به هم زدن.
۳
آرد باید با روغن مایع تفت داده بشه و رنگش تغییر کنه برای اینکه ببینید تا چقدر باید تفت بدهید کافیه مقداری از شربتی که درست کردید را توی کاسه بریزید و مدام کمی از حلوا را توی آب شکر بریزید اگه رنگش قهوه ایی پر رنگ شد زمان این رسیده که آرد را از روی حرارت بردارید .
۴
وقتی رنگ آرد ، قهوه ایی شد از روی حرارت بردارید و شربت را کم کم به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشه و تند تند هم بزنید .
۵
حالا دوباره حلوا را روی حرارت قرار بدهید و مدام هم بزنید تا آب حلوا تبخیر بشه وسفت یشه وقتی حلوا حالت کشدار پیدا کرد از روی حرارت بردارید
۶
در این مرحله بعد از ریختن آب و گلاب و شکر بیشتر از حدود ۵ تا ۷ دقیقه روی حرارت نمیذاریمش وگرنه شکرک می زنه و مثل سنگ میشه
۷
وروی آن را تزئین کنید.
تصاویر مراحل تهیه

حلوای انگشت پیچ جنوبی

بیشتر
سایر نکات

حلوای انگشت پیچ جنوبی

زمانی آماده است كه وقتی چند لحظه ای همش نزنیم مشاهده كنیم كه آرد داره توی روغن ته نشین میشه
این حلوا سریعا خشک میشه برای جلوگیری از خشک شدنش یک لایه نازک روغن روی حلوا باقی میذاریم. یعنی این لایه روغن مثل سلفون میمونه كه از حلوامون محافظت میكنه
از لحظه ای كه شروع به هم زدن حلوا میكنیم باید دقت كنیم كه جهت هم زدن فقط از یك سمت باشه و هرگز عوض نشه. یعنی مثلا اگر داریم در جهت حركت عقربه ساعت هم میزنیم دیگه اجازه نداریم جهت رو عوض كرده و خلاف جهت حركت عقربه ساعت حلوا رو هم بزنیم.
فرقش با حلواهای دیگه اینه که رو.غن کاملا دور ظرف میشینه وشیرینیش بیشتر از بقیه حلوا هاست .
درست کردن این حلوا مهارت می خواد و از مقدار کم درست کنید.
اگه میزان روغن این حلوا اندازه باشه نیازی نیست بعد از پخت اضافه های روغن را از روی حلوا جمع کنید. اگه این اتفاق برای شما افتاد فقط کافیه روغنهای اضافی را از روی حلوا بردارید و بعد در شیرینی و ... ازش استفاده کنید.
در صورت دلخواه میتوانید از زعفران استفاده کنید
نظرات دستور پخت

حلوای انگشت پیچ جنوبی