عکس کیک مواج بدون فر? (کیک تولد) با دستور
محبوبه گلماه
۳۴
۷۲۱

کیک مواج بدون فر? (کیک تولد) با دستور

۸ شهریور ۰۰
#کیک_مواج_بدون_فر #کیک_مواج #کیک_تولد
❤️پدرشوهر خوبم

خدای اطلسی‌ها با تو باشد
پناه بی کسی‌ها با توباشد
تمام لحظه‌های خوب یک عمر
به جز دلواپسی‌ها با تو باشد
تولدت مبارک پدرشوهر عزیزم❤️
سلام عزیزان اینم رسپی خوب و عالی و خوشمزه که تولد پدرشوهرم بود، کیک مواج😃 رسپی شو اینجا میزارم

مواد لازم :
5 عدد تخم مرغ
2 لیوان آرد
نصف ق م بکین پودر
1 لیوان شکر
5 قطره اسانس وانیل (1/4 ق چ وانیل پودری)
2/3 لیوان ماست (جایگزین شیر)
1/4 لیوان روغن مایع
1 تا 2 ق غ زعفران دمکرده غلیظ
پودر کاکائو برای پاشیدن لایه به لایه روی مایه کیک
قالب میان تهی
1 قابلمه بزرگتر از قالب
برای تزیین👇
شکلات سبز با طعم لیمو و خلال پسته
شکلات بنفش با طعم انگور سیاه و ترافل رنگی
شکلات کاکائویی و پودر نارگیل

طرز تهیه:
برای شروع: قابلمه بزرگتر از قالب را با ۱ لیوان آب بریزید و در قابلمه را دمکنی بزارید و بزارید روی حرارت خیلی کم تا ۱۵ دقیقه آب به جوش بیاد و گرم بشه و بعد حرارت را خاموش کنید و در قابلمه را برندارید تا گرم بمونه.
آرد و بکین پودر را مخلوط و ۳ بار الک کنید. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. قالب را کمی چرب کنید و آرد بپاشید و آرد اضافه را بتکانید و شکر بپاشید چون شکر باعث میشه بعد از پخت کامل کیک و سرد شدن کیک مرطوب بمونه و براحتی از قالب جدا بشه.
ابتدا سفیده تخم مرغ را ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کف کند بعد ۱/۴ از شکر را بریزید و با همزن برقی آنقدر هم بزنید تا خوب حجیم و سفید رنگ شود و وقتی ظرف را برمیگردانید سفیده ها از ظرف بیرون نریزد و سفیده را بزارید یخچال تا آب نندازد حالا بریم سراغ زرده ها 👈مابقی شکر و اسانس وانیل را به زرده ها اضافه کنید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا حجیم و کرمی روشن و کشدار در بیاد بعد روغن مایع را افزوده و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید✔نیازی نیست بعد از زدن سفیده پره های همزن را بشورید.
سپس ماست را به مخلوط زرده ها افزوده و با دورکند همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید. همزن را خاموش کرده و کنار بزارید بعد سفیده ها را از یخچال بیرون بیارید و زرده ها را به سفیده افزوده و با لیسک هم بزنید بعد مخلوط آرد را در ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک آرام و دورانی هم بزنید سپس مخلوط را به دوقسمت کنید کمی از مایه را کنار بزارید و بهش زعفران دمکرده اضافه کنید و هم بزنید.
حالا یک نصفی از مایه سفید را در قالب بریزید و پهن و صاف کنید و ۳ بار آرام ضربه به زمین بکوبید تا هوای اضافه خارج شود بعد روش را با پودر کاکائو الک کنید و بپاشید بعد روی آن را قسمت مایه زرد زعفرانی را بریزید و پهن و صاف کنید و پودر کاکائو الک شده بپاشید و در آخر مایه سفید اضافه را بریزید روش و آرام ۲ یا ۳ بار ضربه به زمین بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. قالب را در قابلمه گرم شده قرار دهید و با حرارت کم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بپزید ✔به هیچ عنوان تا ۳۰ دقیقه در قابلمه را باز نکنید تا باعث نشه پف کیک بخوابد بعد از ۳۰ دقیقه در قابلمه را بردارید و با خلال دندان چک کنید اگر مایه ای به خلال نچسبید کیک پخته ست. بعد از پخت کیک و سرد شدن کیک در دمای محیط میتونید اونو در ظرف سرو برگردانید و با شکلات های آب شده به دلخواه و سلیقه تزیین کنید.
✔این کیک را #در_فر میتونید با دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزید. دمای فرها متفاوته خودتون مواظب باشید
برای تزیین کیک رو به ۳ قسمت تقسیم کردم و هر رنگ بنماری را به یک طرف ریختم و تزیین کردم
اینم از کیک مواج خوشگل و ناز ما 🌺تقدیم نگاهتون😊

اگر از این دستور خوشتون اومده لایک و فالو یادتون نره😊🌺و اگر از دستور استفاده کردید نام کاربری منو بزنید سپاس 🙏🍀👈 mahboobeh_71@
...
نظرات