عکس شیرینی پایه بدون کره sweet with out butter

شیرینی پایه بدون کره sweet with out butter

۱۱ شهریور ۰۰
شیرینی ساده و خوشمزه ای بود☺️❤️🌈
⛔تصویر سوم تصویر آموزشی است غلظت گاناش و نسبت خامه و شکلات سوال خیلی هاست امیدوارم توضیحات براتون مفید باشه😃❤️
گاناش، نوعی روکش تهیه شده از ترکیب شکلات و خامه با غلظت های مختلف است که گاهی علاوه بر شکلات و خامه، کره و افزودنی‌های خوراکی دیگر نیز در آن به کار می‌رود. با تغییر نسبت خامه و شکلات، گاناش ممکن است سبک، متوسط و سنگین درست شود. از گاناش به عنوان سس بستنی و روکش شکلاتی میوه، بر روی کیک، کاپ کیک شکلاتی و مافین و در تهیه ترافل استفاده می‌شود. مشکل اصلی در تهیه گاناش این است که پس از قرار گرفتن در یخچال، درخشندگی آن کاهش یافته و مات می‌شود.
. ✔اگه اندازه شکلات دوبرابرخامه باشه گاناش غلیظ وسفت میشه واین گاناش رو معمولا برا فیلینگ وکاور کیک استفاده میکنن.
✔اگه شکلات وخامه برابر باشه یه سس روان وخوبی بدست میاد که به عنوان گلیز هم استفاده میشه ✔اگه شکلات نصف خامه باشه به عنوان سس استفاده میشه.
✔گاناش ومیتونین بعد از درست کردن 1ساعت بزارین یخجال وبعد بادورتند همزن 7،8دقیقه بزنین تا مثل خامه قنادی فرم بگیره بعد با قیف وماسوره باهاش کیکتون رو تزیین کن
. ♣️طرز تهیه گاناش براق
راز براق شدن گاناش، افزودن شربت ذرت به آن است. استفاده از شربت گلوکز برای این منظور حتی از شربت ذرت هم بهتر است . بنابراین شربت ذرت، جزء کلیدی و مهم در براق شدن گاناش است که باعث می‌شود، حتی پس از قرار گرفتن گاناش در یخچال از درخشندگی آن کم نشود.
مواد لازم ارائه شده، برای تهیه یک فنجان گاناش براق و برای پوشاندن یک عدد کیک گرد با قطر 18-16 سانتی‌متر، مناسب است. زمان آماده‌سازی حدود 5 دقیقه است.
مواد لازم
♦️خامه پرچرب 100 میلی لیتر
♦️شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای خرد شده170 گرم (1/2 فنجان)
♦️شربت ذرت (شربت گلوکز) 3 قاشق غذاخوری (2 قاشق غذاخوری)

دستور تهیه:
خامه را گرم کنید. خامه را در حدی که فقط شکلات در آن ذوب شود، گرم کنید ولی اجازه ندهید خامه به مرحله قل زدن برسد و بخار از آن بلند شود.
شکلات چیپسی را در خامه بریزید، 3-2 دقیقه صبر کنید تا شکلات با حرارت خامه ذوب شود، سپس مخلوط را با قاشق هم بزنید تا یکدست و یکنواخت شود.
شربت ذرت یا شربت گلوکز را اضافه کرده و به هم زدن مخلوط ادامه دهید تا کاملا با شکلات و خامه ترکیب شود.
برای تهیه گاناش براق می‌توانید شکلات تخته‌ای را به صورت قطعات ریز تقریبا مساوی خرد کرده و در خامه گرم بریزید، 3-2 دقیقه صبر کنید تا قطعات شکلات در خامه ذوب شود، سپس مخلوط را هم بزنید تا یکنواخت شود.
قبل از ریختن گاناش روی کیک، فرصت دهید تا گاناش به دمای محیط برسد. و غلظت آن به اندازه‌ای شود که به راحتی بتوانید با آن روی کیک را تزیین کنید.

...
نظرات