عکس نان عروسکی
خانم آریا
۲۳
۵۶۱

نان عروسکی

۱۷ مهر ۰۰
سلام دوستان ،امیدوارم شاد و سلامت باشید.روز کودک به همه کودکان مبارک باشه.دخترم عادت کرده هر روز صبح نون یا شیرینی خونگی گرم بخوره تا صبح بیدار میشه میگه مامان کلوچه داریم یا نون!😉😍 امروز با همکاری هم این نون های عروسکی رو پختیم.یه نون خوشگل و خوشمزه دارم با یه بافت عالی و بینظیر.

مواد لازم:آرد نان 300 گرم.پودر کاکائو ۵گرم.شکر 30 گرم.نمک 2گرم.مخمر فوری 5گرم.شیر 230گرم.کره ۲۰گرم.
🚩🚩همین اول بگم :من دو تا خمیر جداگانه با مقدار پودر کاکائو متفاوت درست کردم. قالبم 27 سانت هست که کفش دو تا کاغذ روغنی انداختم چون به حدی این نون نرم و پفکیه که برای بیرون آوردنش ممکنه دچار مشکل بشین.
طرز تهیه:
شیر گرم ،مخمر ، شکر را در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید. اجازه دهید مخمر به مدت 10 دقیقه فعال شود.
آرد،پودرکاکائو و نمک را با هم ترکیب کنید.خمیرمایه عمل آمده را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.یکدست که شد کره به دمای محیط رسیده را اضافه و به مخلوط کردن ادامه دهید تقریبا بین ۱۵_۲۰ دقیقه لازمه تا خمیر ورز داده بشه تا جایی که قسمتی از خمیر رو که باز میکنید کاملا نازک بشه بدون پاره شدن .
خمیر رو با درپوش استراحت بدین تا حجیم بشه سپس برای صورت ها 34 گرم جدا کنید بعد به تعداد صورت گوش های 1 گرمی جدا کنید و چونه بگیرید.برای خمیر دوم هم همین کارا رو انجام بدین.چونه ها رو یک درمیان داخل قالب بذارین تا استراحت(استراحت دوم) کنه و حجم بگیره.سپس خمیرهای یک گرمی گوش ها رو گرد کنید و روی صورت عروسک ها داخل قالب بذارین .فر رو از قبل با دمای 160 تا 170 درجه بذارین گرم بشه حالا قالب رو داخلش بزارید. نون ها بین ۱۷ تا ۲۰ دقیقه آماده میشه از فر بیارین بیرون و پس از چند دقیقه با کمک کاغذ از قالب بیرون بیارین و روی توری فلزی خنک کنید.بعد از اینکه کاملا خنک شد با شکلات آب شده روی صورت نقاشی کنید.درون فر دست ساز هم با همین مدت زمان قابل پخت هستش فقط کافیه یه قابلمه بزرگتر از قالب اصلی تون رو بزارید روی حرارت ملایم و یه دونه رینگ،کاتر یا سه پایه فلزی بزارید کف قابلمه و دمکنی بزارید و درش رو ببندید به مدت 15 دقیقه تا حسابی گرم بشه بعد قالبی که نون ها رو توش گذاشتید بزارید داخل تا بپزند.
- میتونید در میان هر چونه خمیر،شکلات یا نوتلا یا خرما بذارین.
-نرم شدن نون ها یه ظرف آب گرم توی فر بزارید.
instagram @ mrs_aria_68
لطفا ورق بزنید بافت نون رو ببینید.
...
نظرات