عکس کیک نارنگی
خانم آریا
۲۹
۶۲۱

کیک نارنگی

۲۳ آبان ۰۰
سلام خوش زبون ها، حال دلتون خوش!
کیک نارنگی پختم با بافت نرم و سبک همچون پنبه 😍 پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این کیک خوشمزه و بی نظیر را امتحان کنید. مطمئن باشد بعد از پخت کیک، از عطر و طعم بی نظیرش مست خواهید شد.
مواد لازم کیک نارنگی
تخم مرغ۵ عدد
روغن مایع ۲/۳ پیمانه
شکر   ۱ پیمانه
آرد  ۲ پیمانه+ ۲قاشق غذاخوری
نشاسته   ۱ قاشق غذاخوری سر پر
آب نارنگی صاف شده ۲/۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
رنده یا پودر پوست نارنگی ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ پنس
وانیل نوک قاشق چایخوری
مواد لازم سس :  
نشاسته ذرت  ۱ قاشق غذا خوری
آب نارنگی  ۱/۲ لیوان
شکر یا عسل  ۲ قاشق غذا خوری
آب    به مقدار لازم
مراحل تهیه کیک پرتقالی
اول همه مواد رو از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. آرد رو به همراه نشاسته ، بکینگ پودر و نمک سه بار الک کنید تا آماده باشه.
قالب ۲۵ میان تهی رو با روغن جداکننده چرب می کنیم و میزاریم یخچال تا مواد آماده بشه.فرتون حالا چه برقی،گازی یا فر دست‌سازتون رو بزارید گرم بشه.
سفیده تخم مرغ رو با نیمی از شکر در یک ظرف مناسب با همزن هم می زنیم تا فرم بگیره و وقتی ظرف رو برمی گردونیم مایه نریزه و بعد میزاریم یخچال.
زرده تخم مرغ رو با بقیه شکر و وانیل توی یه کاسه بزرگ با همزن هم می زنیم تا کرمی رنگ و کش دار بشه حتما چند بار کاسه رو دور گیری کنید تا همه زرده ها به خوبی هم زده بشن و بعدا کیک بوی تخم مرغ نده. بعدش رنده پوست نارنگی رو اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مخلوط شوند. سپس روغن و بعدش آب نارنگی رو اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.
حالا مواد خشکمون که قبلا الک شدند رو طی 3 مرحله به زرده اضاف می کنیم و با لیسک یا قاشق چوبی به صورت دورانی هم می زنیم تا مخلوط شوند. حالا مایه زرده تخم مرغ کمی غلیظ تر است نگران این موضوع نباشید.
حالا سفیده رو اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی از یه جهت فولد می کنیم تا مایه صاف و یکدست بشه. مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و درون فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد و به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد. فر دست‌ساز رو توی صفحات توضیح دادم.
برای سس همه مواد به غیر از آب را مخلوط کرده و روی اجاق قرار دهید و مرتب به هم بزنید تا خودش رو بگیره اگر سس سفت شده مقداری آب اضافه کنید تا به غلظت مورد نظر برسد.چک کنید اگر شیرینی سس کم بود کمی شکر اضاف کنید.در آخر ۱تا ۲ قاشق روغن اضافه کنید. و بزارید خنک بشه و بعد روی کیک خنک شده بریزید.
#کیک_نارنگی#کیک_نارنگی_با_سس_نارنگی#کیک_نارنگی_بدون_فر#کیک_نارنگی_ناهیدپز
...
نظرات