عکس مرغ مجلسی ربی
خانم آریا
۲۰
۵۸۶

مرغ مجلسی ربی

۹ آذر ۰۰
طرز تهیه مرغ مجلسی ربی
سلام دوستان
اگر به دنبال طرز تهیه مرغ مجلسی بسیار خوشمزه هستید که مورد پسند بیشتر افراد باشد، مرغ خود را با رب درست کنید. مرغ ربی، رنگ و ظاهر دلپذیری دارد و در کنار زرشک پلو بسیار محبوب است. این غذا رو دیروز خونه بابام درست کردم.
مواد لازم:
ران و سینه مرغ: ۴ تکه
پیاز بزرگ: ۱ عدد
هویج: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
زعفران دم‌کرده: ۱/۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
رب انار: ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری
پودر لیمو عمانی،زنجبیل،فلفل سیاه و دارچین: به مقدار دلخواه
روغن مایع: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
دانه انار ترش : ۳ قاشق غذاخوری
روش تهیه:
ابتدا داخل تابه روغن رو به همراه زرد چوبه تفت داده و مرغ‌ها رو داخل تابه بچینید و تفت بدید دو طرفش و کامل با شعله متوسط سرخ کنید.
مرغها که خوب سرخ شد از تابه درشون  بیارید و داخل همون روغن پیاز نگینی خرد شده رو تفت بدید.دو حبه سیر کوچک رنده شده رو هم اضافه و تفت بدید.پیاز که تفت خورد هویج و در صورت دلخواه فلفل دلمه ای رو اضافه کنید و یکم تفت بدید تا کمی آبشون کشیده شود سپس رب رو اضاف و تفت بدید تا بوی خامی آن از بین برد و خوشرنگ شود. ۱/۵ لیوان آب جوش ، نمک، ادویه ها و آبلیمو رو بهش اضافه کنید میتونید یک قاشق رب انار هم بزنید که در اون صورت دیگه نیازی به آبلیمو نیست زیاد آب نریزید که سس بیمزه و رقیق بشه.(خودم همیشه رب انار میزنم )
بعد تکه‌های مرغ رو مجددا به تابه برگردونید.اکنون ۳ تا ۴ قاشق انار دون شده(انار قرمز و ترش) رو به تابه اضاف کنید.انار طعم فوق العاده ای به سس می دهد. در ظرف رو بذارید و حدودا یکساعت زمان بدید تا خوب بپزه یک ربع قبل از سرو کردن زعفران رو با قاشق روی مرغها بریزید و در ظرف رو بذارید.
مرغ ربی شما آماده است نوش جونتون.
نکات:
۱. آب مرغ را تاحدی تنظیم کنید که با کمی غلظت و باقی ماندن سس ، بتوانید زیر قابلمه را خاموش کنید.
۲. مرغ من۲ کیلویی بود که کامل استفاده کردم ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه زدم با دو و نیم لیوان آب که بعد در تابه رو باز گذاشتم تا یه مقدار از آبش تبخیر بشه.
#مرغ_مجلسی#مرغ_ربی#چلو_مرغ
...
نظرات