عکس کیک هویج و گردو
گندم
۲۳۰
۸۱۲

کیک هویج و گردو

۲۴ اسفند ۰۰
مراحل درست کردنش واستوری کردم👆، ورق بزنید عکسای دیگشم ببینیداینم طرزتهیه ش👇من توکیک پزپختمش
کیک هویج وگردو یه مزه ی خیلی دلبر وخواستنی داره حتما امتحانش کنید
هویج۲ عدد متوسط
تخم مرغ3 عدد
آردیک و ¾ پیمانه
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر۱ پیمانه
گردونصف پیمانه
دارچین۱ قاشق چایخوری
روغن¾ پیمانه
نمک⅛ قاشق چایخوری
طرز تهیه کیک هویج
مرحله اول
برای تهیه کیک هویج مخصوص ابتدا هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.تخم مرغ ها را یکی یکی در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و وانیل و شکر را به آن می افزاییم
مرحله دوم
حالا همگی مواد را با همزن برقی با دور متوسط به مدت ۵ دقیقه می زنیم تا کشدار شود و مایه بدست آمده به رنگ کرم در بیاید. در ادامه روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم.
مرحله سوم
سپس بیکینگ پودر و دارچین را به آرد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم تا با آرد مخلوط شوند و بعد از الک رد می کنیم و این ترکیب آرد را کم کم به مایه ای که در بالا آماده کردیم اضافه می کنیم و در حدی که فقط مواد با ترکیب آرد مخلوط شود می زنیم.
مرحله چهارم
سپس هویج و گردو ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را از ته ظرف به روی ظرف می آوریم تا به حالت دورانی مواد ترکیب شود(این روش با هم زدن کاملا فرق دارد پس حتما این کار را انجام دهید)
مرحله پنجم
وقتی مایه کیک یکدست شد دیگر دست نگه می داریم چون بافت خمیر باید پر هوا بماند و با تکرار زیاد این کار هوای آن از بین می رود. فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا ۱۵ دقیقه گرم شود و قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم.
مرحله ششم
سپس کف قالب کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه کیک پخته شود.برای اینکه از پخت کیک مطمئن شویم بعد از گذشت ۳۰ دقیقه خلال دندان را داخل کیک فرو می کنیم و بیرون می آوریم.
#کیک_هویج_وگردو #کیک #کیک_هویج #کیک_کافیشاپی #عصرانه
...
نظرات