عکس کیک عریان با عطر هل بدون فر (کیک تولد مادر)
با دستور
محبوبه گلماه
۳۷
۵۶۰

کیک عریان با عطر هل بدون فر (کیک تولد مادر) با دستور

۱۶ فروردین ۰۱
#کیک_عریان_با_عطر_هل_بدون_فر
#کیک_عریان_با_عطر_هل
#کیک_عریان
#کیک_تولد
#کیک_تولد_مادر
❤مادرم تو برای من همیشه الگو بودی و هستی
من همیشه باورت دارم..
ازت ممنون برای این که بهترین مادر دنیا هستی
تولدت مبارک مامان جون...❤ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

مواد لازم
۷ عدد تخم مرغ
۱۷۵ گرم آرد
۱۷۵ گرم شکر
۳ تا ۴ قطره اسانس وانیل(پودر وانیل ۱/۴ ق چ)
نصف ق م پودر هل
۱ ق م سرصاف بکین پودر
۴۰۰ گرم خامه فرم گرفته مارک میهن
برای فیلینگ گذاری:
سس کرم کارامل فرمند
موز خرد شده
برای تزئین روی کیک:
خامه کشی (پالت کاردک گردونه)
ماسوره بزرگ بامیه
پرتقال و کیوی
قابلمه چدن سرامیک قطر ۲۴ سانت

طرزتهیه
برای شروع زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید/ قابلمه را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی بزارید و در قابلمه را دمکنی قرار بدید / روی شعله گاز را شعله پخش کن قرار دهید و حرارت را روشن کنید تا ۱۵ دقیقه که شعله پخش کن داغ شود بعد خاموش کنید / آرد و بکین پودر را با هم مخلوط و ۳ بار الک کنید و پودر هل را روش بریزید و کنار بزارید.
ابتدا سفیده تخم مرغ را ۵ دقیقه با همزن برقی خوب بزنید تا کف کند و بعد ۲ تا ۳ ق غ از شکر را اضافه کنید و آنقدر با همزن بزنید تا خوب حجیم و سفید روشن در بیاد و وقتی ظرف را برمیگردانید سفیده ها از ظرف بیرون نریزد حالا سفیده هارو بزارید یخچال تا آب نندازه تو این فاصله زرده هارو با ما بقی شکر و وانیل با همزن برقی خوب میزنیم تا به رنگ کرمی روشن و حالت کشدار در بیاد و بهتره دوبار با لیسک دور ظرف را دورگیری کنید تا خوب تمام مواد هم زده باشه.
حالا همزن را خاموش کرده و کنار بزارید سفیده ها رو از یخچال بیرون بیارید و مخلوط زرده را به سفیده اضافه کنید و با لیسک یک دور آرام هم بزنید و حالا مخلوط آرد و هل را در ۳ مرحله اضافه کنید و با لیسک آرام هم بزنید ✅ زیاد هم زدن مواد و با همزن برقی زدن باعث میشه کیک به خوبی پف نکنه.
حالا مایه کیک را در قابلمه بریزید و در قابلمه دمکنی را بزارید و قابلمه را روی شعله پخش کن داغ قرار دهید با حرارت خیلی کم به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بپزید.
بعد از ۳۵ دقیقه در قابلمه را باز کنید و با سیخ چوب کباب امتحان کنید اگر مایه ای به سیخ نچسبید یعنی کیک پخته ولی اگر چسبید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر زمان بدید. من بعد از ۳۵ دقیقه کیک پخته بود و برگردوندم و کاغذ رو جدا کردم و گذاشتم ۵ دقیقه دیگه طرف دیگرش پخته شود.
اینم از کیک بزارید بعد از پخت کامل سرد شود در دمای محیط و از وسط کیک رو برش بدید برای فیلینگ گذاری.
کیک رو با شیر مرطوب کنید و یک برش کیک رو روی ظرف دلخواه بزارید و ظرف رو روی گردونه قرار بدید و خامه فرم گرفته بمالید و سس کارامل و موز خرد شده را بریزید و لایه دوم کیک رو روش قرار بدید و رو و بغل کیک رو خامه کشی کنید بغل کیک رو با کاردک و چرخوندن گردونه تمیز و صاف کنید و روی کیک رو با پالت و چرخوندن گردونه صاف و تمیز کنید وقتی خامه کم بزنید و یک قسمت کیک خامه نداشته باشه یک قسمتش داشته باشه بهش میگن کیک عریان یا کیک لخت 😉
من مابقی خامه فرم گرفته رو روی قیف ریختم با ماسوره بامیه بزرگ روی کیک با کمی فاصله قیف زدم و مابین فاصله هارو با پرتقال برش هفتی پر کردم وسط کیک رو هم با پرتقال و کیوی تزئین کردم.
✅ ۱۷۵ گرم آرد با لیوان اندازه گرفتم شد ۱ و ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی و
۱۷۵ گرم شکر شد ۱ لیوان پُر
...
نظرات