عکس مربای توت فرنگی
Princess_Food
۸۳
۲.۴k

مربای توت فرنگی

۱۸ خرداد ۰۱
مواد لازم :
توت فرنگی🍓۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری

۱. برای تهیه مربا توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار توت فرنگی ها را با آب سرد می شوییم، سپس کلاهک، لکه و خرابی های آن ها را جدا می کنیم تا باعث خراب شدن مربا نشوند. در ادامه توت فرنگی ها را روی یک پارچه تمیز قرار می دهیم.
۲. در ادامه اجازه می دهیم توت فرنگی ها کاملا خشک شوند، سپس آن ها را با شکر به صورت لایه لایه درون قابلمه می ریزیم. حالا بدون مخلوط کرده درب قابلمه را بسته و به مدت ۱ روز درون یخچال قرار می دهیم تا توت فرنگی ها و شکر آب بندازند.
۳. پس از گذشت این زمان قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا شکر جوش بیاید. زمانی که شکر جوشید، حرارت را به متوسط کاهش می دهیم و کف های روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم، سپس آب لیمو ترش را می افزاییم.
۴.زمانی که مربا شروع به جوشیدن کرد، به آن ۴۰ دقیقه زمان می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید زمان پخت مربا بیش از حد تعیین شده نباشد، در غیر این صورت رنگ مربا تیره می شود.
۵. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از شهد مربا درون نعلبکی می ریزیم و آن را به مدت ۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. حالا شهد مربا را با دو انگشت تست می کنیم، زمانی که شهد بین دو انگشت کش آمد، مربا به قوام رسیده است.
۶. پس از گذشت ۴۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم مربا در دمای محیط کاملا خنک شود. نوش جان.
...