عکس شیرینی دانمارکی خونگی
Parastoo Izadi
۴۵
۱.۱k

شیرینی دانمارکی خونگی

۲۰ خرداد ۰۱
سلام دوستان پاپیونی ،امیدوارم که روزگار بر وفق مرادتون باشه ، از حضور تک تک تون خیلی ممنونم 🌻🌺
#شیرینی_دانمارکی
با خمیر هزار کاره خانم نائبی
با این خمیر هرچیزی میتونید درست کنید خمیرش واقعا عالیه، من باهاش شیرینی دانمارکی درست کردم😊😊
مواد لازم برای کرم:
1لیوان شیر
6 قاشق آرد گندم
3/4 لیوان شکر
وانیل نوک ق چ
ابتدا شیر،آرد و شکررومخلوط می کنیم روی حرارت کم‌میذاریم تا مثل فرنی بشه فقط باید مدام هم بزنین تا گلوله نشه،اگرم شدازالک یا آبکش ردکنید،وقتی سفت شدی وانیل رو اضافه کنید ،و بعد حرارت رو خاموش کنین در ظرف رو ببندین تا رویه اون نبنده.
مواد لازم برای خمیر:
شیر ۱ پیمانه
کره نرم شده ۶۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
شکر ۵۰ گرم
خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری
آرد(حدودا 500 گرم) ۴ پیمانه
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
بهبود دهنده ۱ قاشق مربا خوری
طرز تهیه
۱- یک لیوان شیر ولرم که هم دمای بدن باشه را با خمیرمایه و 1 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کرده ده دقیقه در ظرفی با سرپوش، استراحت میدهیم.
۲- تخم مرغ(من نصف ی دونه زرده رو برا رومال برمیدارم) و کره و نمک و شکر و وانیل را با هم مخلوط کرده و بعد خمیرمایه رو اضافه میکنیم.
۳- سپس آردی رو که از قبل بهبود دهنده بهش اضافه کردم و الک کردم را کم کم اضافه میکنیم تا خمیر سیر آرد شود و بدست نچسبد. شاید کل آرد لازم نشود چون آردها با هم فرق دارن.
۴- روی خمیر را سلفون میکشیم تا استراحت کند و ور بیاید و حجمش دو سه برابر شود.(تقریبا 2 ساعت) اگر بعد از این مدت زمانی، وقتی خمیر را با انگشت فشار می دهید گود شود، اما به حالت اولیه برنگردد، آماده استفاده است.
اندازه ها با لیوان دسته دار فرانسوی هست، آرد لیوان آخری رو کم کمک اضافه کنید،ممکنه از این مقدار کمتر یا بیشتر نیاز باشه.
بهبود دهنده(من فقط برای لطافت بیشترش زدم..‌اگه نباشه هم مشکلی پیش نمیاد).
بعد از استراحت خمیر ( اگه جای خمیر گرم باشه خمیر زودتر آماده میشه و حجمش دو برابر میشه )سطح کار رو آرد بپاشید و خمیر رو به قطر نیم سانت باز کنید و مقداری کرم روی خمیر بریزید ، خیلی کرم نریزید که موقع برش بیرون نزنه،یکمی هم دارچین روی کرم بریزید ،خمیر رو از دو طرف به سمت وسط تا کنید و برش بزنید.روی خمیر رو 20دقیقه بپوشونید بعدبرای رومال هم به زرده تخم‌ مرغ ،یکمی زعفران ،1ق روغن, 1ق شیراضافه کنید،
با فورچه روی شیرینی ها بکشید و هر مغزی که دوست دارید روش بریزید .
فررواز قبل بادمای 180 درجه یک ربع گرم کنید،داخل فر یک ظرف آب بذارید ، شیرینی هارو به مدت تقریبی 20 دقیقه داخل فر بذارید .گریل بالا رو هم چند دقیقه روشن کنیدتاروشون طلایی بشه .بعدروی شیرینی ها شربت بار یا عسل رقیق بریزید.
...
نظرات