عکس شیرینی دادلی
مریم خانوم
۲۷۱
۱.۳k

شیرینی دادلی

۲ مرداد ۰۱
سلام مهربونا حالا دلاتون خوب عید مباهله بر شما مبارک💖🌹🌹🌹مباهله برهان حقانیت آل محمد(ص)است.امروز آیه تطهیر از وجود اهل بیت به نزول میرسد.
🍃🌺حدیث کساء🍃🌺
حدیثی در فضیلت پیامبر، امام علی(ع)، فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که به پنج تن آل عبا شهرت یافته‌اند. واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، روی داد. پیامبر اکرم(ص) هنگام نزول آیه تطهیر، خود و خاندان خویش را با پارچه‌ای پشمین (کِساء) پوشانید. امامان شیعه به این حدیث برای اثبات فضیلت و برتری خود برای به دست گرفتن خلافت استناد کرده‌اند.
ماجراى حديث كساء به طور متفاوت و در چندین مكان تكرار شده است. يك مورد آن بعد از جريان مباهله، یعنی همان سال نهم هجری، اواخر ماه ذی‌الحجه است که پيامبر و اهل‏بيت علیهم السلام در زير جامه‌ای قرار گرفتند و آيه تطهير نازل شد.
مرتبه دیگر در خانه حضرت زهرا علیهاسلام تكرار شد که حضرت زهرا علیهاسلام میفرمايند: روزى پدرم بر من وارد شده و فرمودند: «احساس ضعف می‏كنم. جامه‌ای برايم بياور.» آوردم و ايشان خود را پوشاند، درحالى كه صورتشان مى‏درخشيد.
 اندكى كه گذشت فرزندم حسن علیه السلام آمد و سؤال كرد: بوى خوشى به مشامم میرسد. گفتم: بله، بوى جدّ توست. او رفت و به پيامبرصلی الله علیه وآله وسلم سلام كرد و كنار ايشان زير كساء قرار گرفت. سپس فرزندم حسين علیه السلام آمد و به همان ترتيب او نيز كنار جدّ خود قرار گرفت.
سپس اميرالمؤمنين علیه السلام آمدند و ایشان نيز به زير كساء رفت. من نيز اجازه گرفته و كنار آن‌ها زير كسآء نشستم. آن‌گاه پيامبر دو طرف كساء را گرفته و به سمت آسمان اشاره كرده و فرمودند: «خدایا، اين‌ها اهل‏بيت من هستند، گوشت و خون آن‌ها گوشت و خون من است و...»
خداوند فرمود: اى ملائكه، من هستی‏ را نيافريدم، مگر به خاطر محبت اين پنج نفر. جبرئيل پرسيد: آن‌ها چه كسانى هستند؟ خداوند فرمود: «هُمْ فاطِمةُ وَ اَبوها و بَعلُها و بَنوها؛ فاطمه است و پدر فاطمه، فاطمه است و شوهر فاطمه، فاطمه است و پسران فاطمه».
جبرئيل از خدا و رسول خدا اجازه گرفت و با افتخار وارد كسآء شد و گفت: خداوند می‏فرمايد:
إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا؛  خدا اراده قطعی فرموده که شما اهل‌بیت از هر گونه آلودگی و نقصی به طور کامل پاک و مطهر باشید.
و فرمودند: هركس اين داستان را در محفلى بيان كند، خداوند رحمت و غفران خود را نازل مى‏كند. و اگر اندوهگینی در آنجا باشد، اندوه او را برطرف مى‏كند و حاجات او را برآورده می‌سازد.
سندهای اين حديث، سندهای معتبرى است كه در جاى خود به آن پرداخته شده است و علمای شیعه و سنی بر آن‌ها اعتماد کرده و پیوسته این حدیث را به گونه‌های مختلف نقل کرده‌اند و یاد آوری این حدیث را وسیله نزول رحمت الهی می‌دانند.
مرحوم آیت الله بهاالدینی و مرحوم آیت الله بهجت پیوسته به قرائت این حدیث سفارش می‌فرمودند.
🍃🌺 نزول آيه تطهير🍃🌺
پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم مكرّر و به مناسبت‏هاى مختلف آيه تطهیر را براى مردم قرائت كرده‏اند. مفسِّرین ، نزول اين آيه را در بیست و چهارم ذى‌الحجه دانسته‏اند. اين آيه سند بسیار مهمّی در بیان عصمت و عظمت اهل‏بيت علیهم السلام است.
خداوند در بخشی از آيه 33 سوره احزاب مى‏فرمايد:
إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا؛ خداوند اراده قطعی فرموده که شما اهل‌بیت از هرگونه آلودگی و نقصی به طور کامل پاک و مطهَر باشید.
 یعنی شما اهل بیت به اراده و خواست قطعی خدا در عالی¬ترین درجه کمال و طهارت قرار داده شده‌اید.
*نکات آیه: پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند:
يَا عَلِيُ‏ هَذِهِ‏ الْآيَةُ نَزَلَتْ‏ فِيكَ‏ وَ فِي‏ سِبْطَيَّ‏ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِك‏؛  ای علی، این آیه در باره تو و دو نوه من حسن وحسین و پیشوایانِ از فرزندان تو نازل شده است.
لفظ «يُريد» و «لِيُذهب» و «يُطِهركم» همه صيغه مضارع‌اند و دلالت بر استمرار و دوام اين اراده و اين إذهاب و اين طهارت از جانب خداوند دارند.
كلمه «يطهركم » بر طهارتى مطلق دلالت مى‏كند كه از حد فكرهای ما بيرون است. یعنی نهائی ترین درجه ی پاکی و طهارت!
اين آيه دلالت کاملی بر افضليت اهل‏بيت علیهم السلام نسبت به ديگران دارد. عصمتى كه از اين آيه اثبات مى‏شود، فوق عصمت دیگر أنبيآء و أوليآست؛ زیرا معنایش طهارت کامل از هر گونه آلودگی و نقصی است. یعنی اهل بیت علیهم السلام در عالی ترین حدّ کلام و طهارت و عصمت قرار داده شده اند ! و مظهر عصمت و عظمت حضرت حق می باشند!
این آیه همچنین دليل بر عصمت مطلق و علم بیكران و افضليت ایشان بر ما سِوَى الله‏ است و خداوند اين كرامت را با علم خود و حكمت بى‏انتهايش فقط به چهارده معصوم علیهم السلام عنايت كرده است و در اين زمينه هيچ‌كس با آن‌ها شریک نيست؛ نه ملك مقرب و نه نبى مرسل و نه بنده مؤمنی.
برای آن‌که این آیه شریفه را کسی به نفع دیگران تفسیر و مصادره نکند، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم دست‌کم شش یا نُه ماه هر روز صبح قبل از نماز صبح مقابل در خانه حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا علیهاسلام می ایستاد و دستانش را به دو طرف در خانه قرار می‌داد و آیه تطهیر را قرائت می‌کرد و می‌فرمود: «الصَّلاة رَحِمَکُم الله » (یعنی آمادۀ برپایی نماز شوید ای خاندان عصمت و طهارت!) تا همه بدانند این آیه شریفه در حق اهل این خانه نازل شده است.
🍃🌺نحوه ختم حدیث کسا:
مرحوم آیت الله بهاء الدینی: برای خواندن حدیث کساء چند نفر، پس از نماز مغرب و عشا دور هم جمع شوند و ۱۴ هزار صلوات بفرستند و حدیث کساء را بخوانند و حاضران در جلسه را اطعام کنند.
بحق پنج تن آل عبا حاجت روا باشید🙏💖💚
#اللهم عجل لولیک الفرج💚💚💚
🌹اللهم🌹صلی🌹علی🌹محمد🌹وآل🌹محمد🌹وعجل فرجهم🌹وفرجنابه🌹
لینک دستور #شیرینی_عید#شیرینی_دادلی#شیرینی_خونگی
#ژله_بریلو_خونگی
https://sarashpazpapion.com/picture/ec57d004c8589db4678420081afe7d11
...