عکس شیرینی دادلی
خانم آریا
۴۳
۱.۳k

شیرینی دادلی

۱۷ اسفند ۰۰
سلام دوستان خوبید؟
با خونه تکونی چه میکنید؟
یه شیرینی خوشمزه و عالی برای پذیرایی، شیرینی های بسیار خوش قیافه با مارمالاد وسطشون که دل هر کسی رو آب میکنه و هنر و سلیقه ی شما رو هم زبانزد خاص و عام میکنه.
👈 با ماندگاری بالا که نیازی هم به قالب و استراحت خمیر نداره.ترک هم نمیخوره !!!!
مواد لازم
روغن صاف ۸۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
پودر قند ۹۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد قنادی۲۸۰ گرم
آرد نخودچی ۲۰ گرم
شیر  ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل ۱/۴ قاشق چایخوری یا وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم
طــرز تــهیــه شیرینی دادلی mrs_aria_68
ابتدا  کره به دمای محیط رسیده(نرم) , روغن صاف قنادی و پودرقند الک شده رو با قاشق مخلوط کرده سپس با همزن بزنید تا کرم رنگ و سبک شود. زرده تخم مرغ و وانیل یا پودر هل را اضاف کنید در حد مخلوط شدن خوب هم بزنید (زرده تخم مرغ هم دمای محیط باشه)
آرد نخودچی الک شده و آرد رو اضاف و مخلوط کنید. با نوک انگشتان خمیر را مخلوط کرده تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد.(فقط زیاد ورز ندین که خمیر به روغن بیفته).من آخر کار یک قاشق غذاخوری شیر به خمیر اضاف کردم تا هم نیازی به استراحت خمیر نباشد هم خمیرم ترک نخوره.
از خمیر گوله های کوچک ۱۰ گرمی برداشته و در دست گرد می کنیم وسطش رو با انگشت یا هر چیز دیگری ،کمی فشار میدیم تا یه حفره عمیق ایجاد بشه (مثلا با ته مهر شیرینی یا خودکار)
درون قالب با فاصله میچینیم و در فر از قبل گرم شده ۱۷۰درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه میپزیم. زیر شیرینی ها طلایی بشه،کافیه!
پس ازپخت ،اجازه بدید شیرینی ها کامل خنک شوند بعد از کاغذ روغنی جدا کنید تا پودر نشوند. به دلخواه با شکلات و بریلو تزیین کنید.
من برای تزیین شیرینی از ژله بریلو استفاده کردم که با قیف وسط شیرینیها زدم و روی شیرینی ها رو با شکلات بنماری شده تزیین کردم.
🚫نکات مهم:
** خمیر آماده شده رو گلوله کنید حفره بزنید و حین حفره زدن ترک ها رو بگیرید تا شیرینی یکدستی داشته باشید.
**داخل #فردست‌ساز هم به راحتی قابل پخت هست.
**اگر سینی یا قالب شما کوچک هست ،خمیر اضاف آمده رو درون کیسه فریزر بزارید و ‌هوای داخل کیسه رو خالی و گره بزنید سپس خمیر رو درون یخچال قرار بدید .بعد از اینکه شیرینی های سری اول پخت از یخچال بیرون بیارید و راحت گلوله کنید و حفره بزنید.
** شیرینی ها داخل فر کمی پهن و بزرگ میشن کمی با فاصله بچینید، اگر بیش از اندازه پهن شدن بدونید که آردتون نسبت به روغن کم بوده یا خمیر رو زیاد ورز دادین روغن افتاده.
#شیرینی_عید #شیرینی_دادلی#شیرینی_سنتی #شیرینی_خونگی#شیرینی_دادلی_ناهیدپز
...
نظرات