عکس مارمالاد هویج
Parastoo Izadi
۱۸
۱k

مارمالاد هویج

۷ فروردین ۰۲
مارمالاد هویج
مواد لازم :
هویج 250 گرم
شکر 200 گرم
گلاب 1/4 لیوان
آب 1/5 پیمانه
پودر ژلاتین 1 قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش 1/4 قاشق چای خوری
طرز تهیه :
ابتدا هویج را پوست کنده و به صورت ریز خرد می کنیم ،به همراه یک و نیم لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بپزد.
پس از اینکه آب هویج کشیده شد و آب کمی داخل قابلمه باقی ماند، هویج را با گوشتکوب برقی یا دستی به صورت پوره کاملا له می کنیم. در ادامه شکر را به پوره هویج اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا آب هویج به جوش بیاید.
پس از اینکه آب هویج به جوش آمد کف های روی انرا می گیریم و دور می ریزیم. این کار باعث می شود در پایان پخت مارمالاد ما رنگی شفاف و خوشرنگ داشته باشد. پس از اینکه شکر حل شد، آب لیمو ترش را اضافه می کنیم.
حالا حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم مارمالاد به غلظت مناسب برسد. در همین حین گلاب را داخل یک کاسه فلزی می ریزیم و روی بخار آب سماور یا کتری قرار می دهیم، سپس پودر ژلاتین را اضافه می کنیم.
در این مرحله پودر ژلاتین را به روش بن ماری در گلاب حل می کنیم، سپس مخلوط گلاب و پودر ژلاتین را به قابلمه مارمالاد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مارمالاد کشدار و غلیظ شود. پس از اینکه مارمالاد اماده شد قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.
در این  مرحله مارمالاد را به ظرف مورد نظرمان انتقال می دهیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در صورتی که بخواهیم مارمالاد را برای مدت طولانی تری نگهداری کنیم بهتر است به جای 1 قاشق مرباخوری، 1 قاشق چایخوری ژلاتین به آن اضافه کنیم.
...
نظرات