عکس آش صبحانه

آش صبحانه

۱۳ تیر ۰۲
از آن ثانیه‌ها برای تو آرزو می‌کنم که ناگهان بیشتر از هر زمان دیگری احساس زنده بودن می‌کنی، که در یک لحظه نور می‌تابد به جهانت از دریچه‌های نامعلوم، که ناگهان پازل به‌هم ریخته‌ی دلخوشی‌هات کنار هم چیده می‌شود بدون خطا.
از آن ثانیه‌های پر شور برای تو آرزو می‌کنم که صدای آرام و لبخندهای نازنین و نگاه‌های مطبوع کسی، تو را از جهان تکرار و مشغله‌های هر روزه می‌گیرد و تا افق کهکشان‌های ناشناخته می‌برد. از آن ثانیه‌های عزیزی که خبرهای خوبی می‌شنوی و آدم‌های خوبی را ملاقات می‌کنی و دلپذیرترین اتفاقات ممکن را مقابل چشمانت می‌بینی.
از آن روزهای خوب برای تو آرزو می‌کنم که دائما لبخند به لب داری و در باورت نمی‌گنجد که همه چیزِ جهانِ یک انسان، اینقدر درست و حساب شده پیش برود.
از آن روزها که مسیر بخت، تو را هموار باشد و خِرَد با تو یار باشد و زمانه با تو سازگار باشد و خوشی‌هات بسیار ...

#نرگس_صرافیان_طوفان


طرز تهیه به صورت مرحله به مرحله از تصویر سوم تا آخر
یکی از خوراک های اصیل ایرانی آش می‌باشد که تنوع بسیار زیادی در سطح شهرهای مختلف ایران دارد و تقریباً همه شهرها این غذا را تهیه می‌کنند. از جمله آش های پر طرفدار می توان به آش جو، آش شله قلمکار، آش رشته، آش ماست و آش دوغ اشاره کرد که آش رشته جز ساده ترین و پرطرفدار ترین آن ها میباشد و در همه شهرها طبخ می‌شود.
کلمه آش به زبان ترکی مربوط است که در فرهنگ لغت فارسی با واژه با آن را می شناسند و جزو غذاهای اصلی و رایج در بین مردم روزگاران قدیم بوده و همانطور که گفتیم تنوع زیادی دارد.
اما همه آنها در تمامی شهرها به صورت متداول پخته نمی شوند و بعضی از آش ها را به عنوان آش محلی می‌شناسیم که تنها در برخی از شهرها تهیه می‌شوند. به طور مثال آش اماج جز آش هایی هست که در استان قم مرسوم است و برای پخت آن از نوعی خمیر استفاده می کنند. از دیگر آش های محلی می‌توان به آش بی بی سه شنبه اشاره کرد که مربوط به شهر اراک می باشد و معمولا برای نذری ها از آن استفاده می کنند .
...
نظرات