عکس نان فانتزی در خانه
مریم سلیمانی
۱۱
۳۴۵

نان فانتزی در خانه

۱۹ دی ۰۲
#نان #ساندویچ#نان_ساندویچی #نان_باگت
مریم بخشی نیا ♧
سلام دوستان امیدوارم لبتون خندان و دلتون شاد باشه.
بعد از بارها درست کردن این نان و رسپی های مختلف رو دو تا یا بعضی وقت ها سه تا یکی کردن😂 انگار این از بقیه روزها که درست میکردم بهتر شدخدا رو شکر.
ابتدانوک ق چ شکر را با نصف ق غ مایه خمیر و کمی آب ولرم مخلوط کرده می گذاریم مایه خمیر ور بیاید. بعد در ظرف مناسبی ۲ و نیم پیمانه آرد نان فانتزی را با ۱ ق م شکر و نصف ق م نمک و ۱ ق غ روغن مایع و نصف ق م بهبود دهنده و نصف ق غ شیر خشک قنادی مخلوط کرده مایه خمیر بعمل آمده را اضافه کرده و حدود نصف پیمانه و یک چهارم پیمانه آب ولرم را کم کم اضافه کرده و هم زده .باید خمیری بدست بیاید که یک کوچولو چسبندگی داشته باشد. اگر آرد کم بود با احتیاط اضافه میکنیم. بعد ورز می‌دهیم. البته من صد بار روی میز کار کوبیدم . بعد ده دقیقه استراحت می‌دهیم. بعد به چونه های ۱۵۰ گرم تقسیم کرده و دوباره ده دقیقه دیگر استراحت می دهیم. بعد هر چونه را بصورت دایره باز کرده و رول میکنیم و در در ظرفی که کاغذ نسوز پهن کردم قرار داده. و در محیطی کاملا مرطوب و گرم به مدت چهل الی ۵۰ دقیقه استراحت می‌دهیم. بعد در فر از قبل گرم شده قرار داده البته قبلش رویش آب اسپری میکنیم و کمی کنجد میپاشیم. من یک کاسه آبم داخل فر قرار داده بودم. وقتی روش طلایی شد در آورده و رویش پارچه نخی قرار می دهیم.
پ ن: میتوانید برای استراحت آخری دستگاه بخور را روشن کرده و نان ها را کنارش قرار داده و رویش یا یک قابلمه بزرگ و یا یک سفره یک بار مصرف بزرگ بکشیم.
امیدوارم این پست به کارتان بیاید و استفاده کنید.
...
نظرات