عکس کوکیز گردویی
صفری
۵
۲۲۶

کوکیز گردویی

۱ ماه پیش
https://t.me/HonrRoya

✅تصمیم بگیرید که شاد باشید

شادبودن حالتی است که به دستور مغز صورت می گیرد ، بطوری که می توانید حتی در مواقعی که تمامی شرایط بر علیه شماست نیز لبخند بر لبانتان جاری باشد این اصل را به یاد داشته باشید که اگر تمامی آسمان را ابر فرا گیرد بازهم می توان روزنه ای به سمت نور و روشنایی در میان آنها یافت لبخند بخشی از شاد بودن است که میتواند شادی را برای دیگران نیز به ارمغان بیاورد ، چرا که زمانی که شما لبخند می زنید ، اطرافیانتان نیز به طور ناخودآگاه مجبور به لبخند زدن می شوند.

شیرینی کوکیز گردویی

#کوکیز_گردویی


کره  ۲۰۰ گرم
پودر قند   ۸۰ گرم
پودر گردو   ۲۰ گرم
وانیل   نصف قاشق چایخوری
پودر هل   نصف قاشق چایخوری
آرد   ۳۳۰ گرم
زرده تخم مرغ   دو عدد



کره به دما محیط رسیده با پودر قند ۳تا۴دقیقه کامل بزنید تا سفید بشه (این مرحله خیلی مهمه باید کاملا زده بشه )بعد زرده تخم مرغ همراه پودر هل و وانیل اضافه کنید درحد مخلوط شدن بزنید بعد پودر گردو اضافه درحد مخلوط شدن بزنید از آخر آرد الک شده کم کم اضافه کنید تاخمیر نرم لطیف به دست بیاد تا به دست تمیز نچسبه خمیر داخل پلاستیک فریزر گذاشته ویک ساعت داخل یخچال استراحت بدین بعد از استراحت بین دوتا نایلون پهن کنید با کاتر دلخواه خمیر تون برش بزنید

فر برقی زمان ۱۵دقیقه درجه ۱۵۰
چک کنید باید زیر شیرینی طلایی بشه

فیلینگ شیرینی ها رو میتونید با کارامل خونگی ، شیر عسلی یا شیرعسلی کاراملی فیلینگ کنید . من شیرعسلی کاراملی زدم . حفره شیرینی رو هم با گردو خرد شده پر کردم وبا شکلات. بنماری شده وپودر پسته تزیین کردم


نکات مهم شیرینی های کره ای 👇

✅ خمیرهای کره ای رو ورز ندید ، موقع اضافه کردن آرد با نوک انگشتان دست کار کنید ، ورز زیاد خمیر باعث به روغن افتادن خمیر و در نهایت پایین اومدن کیفیت شیرینی میشه (من با همزن زدم )

✅ آبخوری آردها باهم متفاوت هست و ممکنه آرد کمتر یا بیشتری برای خمیر استفاده بشه ، آرد رو کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع بشه.

✅ دمای گفته شده و زمان پخت تقریبی هست و شما باید قلق فرتون دستتون بیاد

✅نکته ، کاراملی کردن شیر عسلی
قوطی شیر عسلی داخل قابلمه پر از اب گذاشتم ۳ساعت با حرارت کم گذاشتم بجوشه آب باید کامل روی قوطی گرفته باشه

ماندگاری شیرینی  یک هفته دمای محیط و یکماه یخچال در ظرف دربسته هست .

اگه درست کردین راضی بودین فاتحه‌ای برای پدرم بفرستین ممنون 🙏
...
نظرات