عکس چیز کیک توت فرنگی
Ashpazi_Malihe
۶۷
۱.۵k

چیز کیک توت فرنگی

۱ اسفند ۹۴
#چیز-کیک-توت فرنگی#ایده-مهمونی
سلام عزیزان،با اینکه چیز کیک قبلیم دیده نشد ولی چون چند تا از دوستان طرز تهیه خواسته بودن به همین دلیل این چیز کیکو با دستورش میفرستم،ضمنا این چیز کیک سفارش مشتری برای مهمونی پاگشایی عروس بود اونا که خیلی دوست داشتن امیدوارم شما هم دوست داشته باشید.
مواد لازم برای قالب۲۲سانتی:
بیسگوییت پتی بور ۲۰۰گرم
کره آب شده ۱۲۰گرم
پنیر ماسکار پونه ۴۰۰گرم
خامه ی فرم گرفته ۳۰۰گرم
ژله آوئه ورا یک بسته
پودر ژلاتین ۴گرم
آب سرد ۱۲۰ گرم
ژله توت فرنگی و توت فرنگی هم جهت تزیین
دوستان چیز کیک قبلیم قالبش ۱۷ سانتی بود و نصف این موادو ریخته بودم.
۱-بیسگوییت را پودر کرده وبا کره آب شده مخلوط میکنیم و کف یک قالب کمربندی کاغذ روغنی انداخته و مخلوط بیسگوییت و کره را با دست کف قالب پرس میکنیم و داخل یخچال به مدت نیم ساعت قرار میدهیم.
۲-خامه فرم گرفته را با دور تند همزن میزنیم تا فرم بگیرد.
۳-پنیر ماسکار پونه را که یک ساعت در محیط قرار داده ایم با همزن میزنیم تا یکدست شود.
۴-آب سرد از یخچال برداشته و ژله آلوئه ورا و پودر ژلاتین را به روش بارانی روی آب میپاشیم و روی بخار کتری قرار داده هم میزنیم تا آب شود و بعد از آب شدن میگذاریم تا از دما بیفتد وسرد شود.
۵-حال ژله و پودر ژلاتین آب شده و سرد شده راداخل پنیر زده شده آرام آرام میریزیم و هم میزنیم
۶-در این مرحله خامه فرم گرفته را هم اضافه میکنیم و با لیسک فولد میکنیم(هم زدن دورانی)
۷-موادپنیری آماده شده را روی بیسگوییت میریزم و داخل یخچال قرار داده به مدت ۴ساعت و پس از بسته شدن کامل ژله توت فرنگی آماده کرده و میگذاریم خنک شود و روی مواد پنیری به اندازه دلخواه میریزم و دوباره زمان میدهیم تا ژله هم ببندد.
میتوانید داخل موادپنیری توت فرنگی خورد شده بریزید و به جای ژله آلوئه ورا ژله توت فرنگی داخل مواد پنیری بریزید ولی من چون میخواستم ترکیب رنگ سفید و قرمز داشته باشم و چون ژله آلويه ورا خیلی خوشمزه هست اینو ریختم امیدوارم خوب توضیح داده باشم برای دوستانی که خواسته بودن.
...
نظرات